Inzercia áno. Ale kde?

Inzercia typu zoznámenie je dnes dostupná takmer v každom médiu (noviny, časopisy, internet, teletext…). Je to preto, že inzercia je pre ľudí atraktívna a zdá sa, že zoznamka zvlášť. Zoznamka môže priniesť seriózne priateľstvo, vzťah. Predtým, než sa rozhodnete, že inzercia je pre vás cestou, zvážte, v akých vodách chcete loviť. Nie je zoznamka ako zoznamka. Inzeráty typu zoznámenie sú všade, berte preto pri voľbe média do úvahy aspoň dva parametre:

  1. Čítanosť
  2. Cieľová skupina

Čím menej inzerentov v nejakom médiu inzeruje, tým menšia šanca je, že si medzi nimi niekoho vyberiete.

Zoznamka, ktorá na internete obsahuje celkovo len zopár desiatok inzerátov vám dáva len malú šancu na úspech. Naopak zoznamka v ktorej denne pribúdajú desiatky nových inzerátov len v rubrike zoznámenie bude pre vás určite zaujímavejšia. Síce vám asi príde zopár zbytočných, či nevhodných odpovedí, zato však dostanete odpoveď rýchlejšie. Je jedno, či si na zoznámenie zvolíte Azet, alebo papierové noviny s veľkou čítanosťou. Voľte médium, ktoré osloví čo najviac ľudí.

Druhé kritérium voľby je cieľová skupina. Každé médium (noviny, televízia, internet) oslovuje trocha inú skupinu ľudí. Na podanie svojho inzerátu si preto zvoľte také médium, ktoré má šancu osloviť hlavne pre vás zaujímavých ľudí. Nevoľte teda napríklad podľa parametru „inzercia zadarmo“.

Príklad: Ak inzerujete v papierových novinách, dá sa odhadnúť, koho inzercia osloví. Ak si vyberiete niektorý plátok distribuovaný zadarmo do všetkých schránok v meste, možno váš inzerát bude zadarmo. Koho však osloví?

Kto číta noviny hádzané do schránok? Penzisti, nudiace sa indivíduá, možno ženy na materskej dovolenke. Ľudia, ktorí majú čas zaoberať sa zdanlivo atraktívnymi reklamami zadarmo. Schopní ľudia so záujmami také reklamné materiály automaticky vyhadzujú, ani nevedia, že v nich nejaká zoznamka je.

Ak ale podáte inzerát napríklad v denníku typu SME, oslovíte trocha iné spektrum ľudí. Podľa profilácie denníka viete odhadnúť, aké postoje a politické názory bude čitateľ týchto novín mať. (Napríklad že vôbec číta noviny – to nerobí každý.)

Staršia pani, ktorá uznáva Mečiara a Fica asi nečíta SME, ale Nový deň. Starší pán, ktorý uznáva Fica a Mečiara a ktorý sa chce zoznámiť so ženou by s inzerátom v SME asi nepochodil – ženy by sa mu síce ozvali, ale keby zistili, že to je „mečiarovec“, zhnusenie by bolo na oboch stranách… Prepáčte mi, prosím, použitie nevkusných mien z politiky, ale pre názornosť to je asi najjednoduchšie. Už s tým prestanem.

Voľba média teda funguje ako lievik, či filter. Nie, nedozviete sa vopred, akého partnera (partnerku) si nájdete.

Dá sa však vopred predpokladať, aký partner to nebude.

  • Podajte si zoznamovací inzerát v médiu, ktoré čítajú nezamestnaní a neúspešní (reklamy zamerané na slová ako „zľava“, „pôžička“, „s nami ušetríte“) a neodpovie vám asi nikto schopný, s bohatými záujmami.
  • Podajte zoznamovací inzerát na internete a neodpovie vám nikto, kto nemá prístup na internet.
  • Podajte si zoznamovací inzerát v drahom časopise pre bohatých a neodpovie vám zrejme nikto nezamestnaný (á).

Vylučovacou metódou tak môžete určiť, kam by najlepšie "zapasoval" váš inzerát. Keďže čítate tento text, asi to bude internetová zoznamka – ale nezabúdajte na noviny. Mnoho ľudí internet má, ale nevedia ho používať. Alebo ich nenapadne, že tu môžu hľadať aj zoznámenie. Zoznamka "na papieri" stále funguje.

Pozrite si aj: