Zarábanie cez internet
Ako sa dá zarobiť cez internet? A dá sa to? V tomto pomerne dlhom článku nájdete prehľad možností. Hneď na úvod by som rád zdôraznil: Na internete sa dá zarábať dlhodobo tak, že spôsobíte, aby zarobil niekto iný.
Ach! Koľko spamov na tú tému som už vymazal. Koľko je podvodných webov je napísaných o tom, že zarobiť je možné a jednoduché. No ak ste sa lepšie pozreli na podmienky, alebo na podrobnosti, vždy ste narazili na nejaký háčik, ktorý v tom bol. No a hlavne – väčšina ponúk bola zo zahraničia. Neznalosť jazyka neospravedlňuje. No ak chcete zarábať, väčšinový jazyk je veľkou výhodou. Nemčina, angličtina… Znalosť týchto jazykov otvára dvere.
Ale zostaňme pekne „na zemi“, v Slovenčine. Ak viete po anglicky, asi zarobíte násobky toho, čo v našich lokálnych podmienkach. No tento web píšem skôr pre ľudí, ktorí nemajú priveľa skúseností, hľadajú si prácu a možno ani nevedia jazyky.
Tip: pozrite si článok koľko stojí písanie. Ak sa chcete živiť copywritingom, tu sú moje skúsenosti ako to funguje.
Áno, dá sa zarobiť na internete. Dokonca spôsobov ako na to je pomerne veľa. Ani všetky nespomeniem. To by bol materiál tak na hrubšiu knihu. Stačí pár na ukážku. Ale najskôr by som chcel upozorniť, že:
Zárobok nikdy nie je bezpracný
Ono sa to totiž často chce tváriť tak, že vy nespravíte nič a peniaze sa k vám začnú hrnúť. To je síce možné, ale je tu háčik. Ak niečo spravíte, začnú vám naozaj prichádzať peniaze. No niečo musíte spraviť. A to je tá práca. Možno to chce nápad. Alebo si niečo o veci naštudovať. Písať. Skúsiť.
Takže ako na to?
Máte v podstate 3 cesty. Môžete ísť s „davom“ a siahnuť po spôsobe zárobku, ktorý už funguje. Môžete dostať nápad a spraviť si niečo ako monopol. Tretia možnosť je pracná – pripravujete si pôdu pre budúce zárobky.
Sú regióny, kde je objektívne veľmi náročné nájsť si prácu. Ak v takom regióne žijete, potom je nezamestnanosť strašiakom a možno každý vám hovorí, ako sa nedá zohnať žiadna práca. Pokiaľ však máte pripojenie na internet, máte možnosť pracovať z pohodlia svojho domu a ponúkať svoje služby celému svetu. Z pohodlia domu, ale oveľa menej pohodlné to je na rozmýšľanie. To vám sľubujem už na úvod.
Ani náhodou totiž nechcem vyvolať ilúziu, že to je ľahké. Alebo nebodaj rýchle. Ak ale máte aspoň nejakú kvalifikáciu, potom je reálne možné, že ak prekonáte vstupné prekážky (naučiť sa to) potom je práca cez internet príjemnejšia, než dochádzanie do nejakého blbého zamestnania. Možno nezarobíte majland. Ale budete mať viac času na seba a svojich blízkych.
V tomto článku vám popíšem niekoľko konkrétnych tipov a príležitostí, ktoré fungujú. Upozorním, na čo všetko je dobré myslieť už od začiatku. Toto nie je článok o podvodných ponukách práce cez internet, ale rokmi overený postup. Napísal som to tak, aby som oslovil tých, čo nič také ešte nerobili. Sú tu preto rady pre začínajúcich. Ak sa už na internete dlhší čas živíte, tak v tomto článku nenájdete nič zaujímavé :-)
1. tip – Ak to funguje, potrebujete živnosť
V našom prostredí je potrebné každý príjem z obchodnej činnosti, alebo z poskytnutých služieb zdaniť. Preto vo chvíli, kedy niekto chce začať podnikať, musí byť zaregistrovaný ako živnostník, alebo firma. Od tej chvíle je potrebné štátu platiť výpalné, rôzne odvody a to aj v prípade, že nemáte žiaden príjem. Tento fakt je celkom slušná barikáda. Ak chcete začať podnikať a nemáte žiaden príjem, odvody nemáte z čoho platiť.
Preto vám odporúčam, aby ste si internetové podnikanie začali v malom a podľa možností dokonca aj bez príjmu. Alebo s minimálnym príjmom. Prečo? Na skúšku. Aby ste si vyskúšali, či vôbec dokážete zarábať. To je v podnikaní kľúčová vec. Ak zistíte, že reálne môže začať prichádzať príjem, môžete odvážnejšie zakladať aj živnosť.
- Vždy, keď to bude možné, podnikajte radšej ako spoločnosť s ručením obmedzeným. Nie ako živnostník. Žiaľ, s.r.o. je pomerne drahý špás už pri zakladaní a aj neskôr pri prevádzke. Veľmi malý biznis to nezaplatí.
- Ak si zriadite živnosť, nikdy na ňu neviažte žiadne pôžičky (auto, dom…)! Ak by ste prosperovali, aby sa vám ľahko zmenila právna forma na s.r.o.
- Ak v začiatku podnikania nemáte ani na živnosť (vďaka odvodovej povinnosti je to bežná vec) požiadajte niekoho zo známych, kto živnosť má. Platby môžu prichádzať jemu, on nech ich zdaní. Ak zistíte, že zarobiť viete, osamostatníte sa.
Akékoľvek budete teda mať z internetu príjmy, vždy to musíte zdaniť a vždy to štát považuje za podnikanie. Či už pre niekoho máte kresliť obrázky, alebo predávate reklamný priestor, je to jedno.
2. tip – Začnite pod cenou a naučte sa
Skúsený profesionál asi nezačína na internete pod cenou a dávno má veľa práce. Ak s niečím len začínate, v prvej fáze vám radím, začnite na nižších cenách. Skúste svoje služby ponúknuť na serveroch ako je fiverr.com, kde sa za bagateľ dá predať mnoho služieb. Prečo ísť pod cenu? Pretože ak začínate, asi ani kvalita nebude prvotriedna. Je lepšie ponúknuť férovú cenu a nejaké mesiace pracovať na zákazkách možno aj zadarmo. Naučíte sa veľa, získate prax. Akonáhle už budete vedieť robiť takpovediac virtuózne, zmeníte trhovisko a nasadíte reálne, konkurenčné ceny.
Pozor však pri ponúkaní nízkej ceny! Nerobte to nikdy doma. Ak začnete s nízkymi cenami vo svojom priamom okolí, nepodarí sa vám ich neskôr zdvihnúť.
S tým som mal problémy aj ja. Keď som pred rokmi začínal, ponúkal som služby hlboko pod reálnymi cenami. Našiel som síce zákazníkov, ale akonáhle som chcel neskôr ceny zvýšiť, zákazníci zmizli. Robí to jednoducho viac škody, ako úžitku.
Ak by ste pre niekoho predsa len robili za nižšiu cenu, veľmi jasne vysvetlite, že
- cena bude nízka, uvádzacia, pretože začínate
- oznámte, aká je normálna cena tej práce nabudúce
- trvajte na tom, že zákazník vám za odmenu napíše odporúčací list – ak bude s prácou spokojný
Tým zákazníci budú vedieť, že nízka cena je len krátkodobá a ich odporúčanie je tak trocha súčasťou platby. Neskôr, vďaka kladným referenciám a skúsenostiam ľahšie získate nové zákazky.
3. tip – Na začiatku diverzifikujte prácu, potom sa špecializujte
Zarábanie na internete je rovnako neisté, ako v bežnom svete. Môžete si vymyslieť ten najrafinovanejší plán a on nemusí vôbec fungovať. potom skúsite len tak ledabolo niečo nahodiť a stane sa z toho hit.
Ak už píšete články na blog tak sami viete, že väčšinou sú priemerné. Občas je niektorý veľmi populárny a možno jeden zo sto je hit. Najhoršie je, že pri písaní sa nedá odhadnúť, ktorý článok bude prepadák a ktorý hit.
Podobne je to aj so zarábaním na internete. Keď začínate, rozhoďte čo najširšiu sieť. Vytvorte rôzne ponuky. Pozorujte, či sa niektorá „chytí“. Príkladom môže byť grafik, ktorý ponúkne kreslenie portrétov, tvorbu logotypov, výrobu kaligrafických prác, vizitiek, návrhy webov. Je to dosť široká ponuka a je jasné, že grafik s tak širokými službami asi nebude dobrý v ničom, ak ponúka všetko. Alebo je to génius. Je to však váš úvod – čakáte, čo vám bude fungovať.
Keď zistíte, čo vám ide najlepšie, špecializujte sa. Pojmom „ide najlepšie“ rozumiem
- že to viete robiť fakt dobre
- že je dosť zákazníkov, ktorí to od vás kúpia
- že cena umožňuje aby ste robili len pár hodín denne
- že vás to baví aspoň tak, aby ste pri práci nenadávali, že musíte pracovať
Ak totiž nesplníte všetky štyri podmienky, máte problém. Buď málo peňazí, alebo priveľa práce, alebo trvalý pocit frustrácie a stresu…
Príklad. Pred rokmi, keď začínali počítače, bol ešte problém vyrobiť niektoré tlačivá. Od vizitiek cez rôzne oznámenia. Laserové tlačiarne mal málokto. Skúšal som sa živiť návrhmi a kópiami rôznych tlačív, nebola to dobrá práca. Za solídny grafický návrh vizitky vám málokto zaplatí. Pritom spraviť profesionálne čistú typografickú záležitosť s elegantnou grafikou zožerie dosť času. Ľudia to neocenia a radšej si dajú spraviť za bagateľ hocijakú vizitku. Podnikateľský plán „návrh elegantných vizitiek“ mi teda v našich končinách nefungoval. Cez internet však túto službu môžete ponúkať pre celý svet a ak ste dobrí, získate veľa zákazníkov, ktorí za kvalitu dokonca aj radi zaplatia.
4. tip – Ak neviete, nemáte. Učte sa novinky
S tým ako zarobiť na internete súvisia znalosti. Väčšina ľudí si roluje Facebook, ale inak toho na internete veľa nespravia. Odlíšte sa. Naučte sa čo potrebujete vedieť a začnite sa živiť tým, že cez internet predáte svoju prácu, alebo služby.
Je pravda, že je nepohodlné učiť sa, ale ak si vytvoríte návyk, potom to už nie je tak ťažké. Ako vo všetkom, najhoršie je začať. Potom to už ide.
Zvyknite si na fakt, že noviniek bude stále viac. Doba sa mení. Momentálne je tak rýchla výmena informácií, že to mení aj celé prostredie. To čo platilo pred pár rokmi je dnes minulosť. Bude to stále rýchlejšie a stále „horšie“. Čím menej viete, tým skôr vás nahradí nejaký stroj. Výroba sa presúva do oblasti lacnejšej pracovnej sily. Lacná pracovná sila sa časom automatizuje – ak niečo viete naučiť zle kvalifikovaných robotníkov, presnejšie to zvládne robot. Ak teda pracujete na pomerne stereotypných úlohách, počítajte s tým, že vaše pracovné miesto môže v pomerne krátkom horizonte zaniknúť.
Príklad: kedysi väčšina ľudí pracovala na výrobe potravín. Na poliach, okolo dobytka. Za posledné storočie sa tento podiel zredukoval. Dnes v poľnohospodárstve pracuje možno 5% ľudí a nakŕmia všetkých. Sú odhady, podľa ktorých v horizonte niekoľkých desaťročí podobne klesne počet pracovných miest aj v iných oblastiach. Akurát sa nevie čo s ľuďmi bez práce.
Preto rátajte s tým, že treba trvale naberať nové vedomosti, učiť sa a prispôsobiť sa tak zmenám. Aby vás nenahradil stroj.
5. tip – Hľadajte v čom sa líšite od iných
Ak plánujete zarábať na internete rýchlo zistíte, že nie ste sami. To, čo chcete robiť už dnes robia iní a veľmi dobre. Preto hneď na začiatku rozmýšľajte, čím sa budete líšiť. Čo ponúknete iné, lepšie, smiešnejšie, čudnejšie, presnejšie…
Jediné, čo vám nebude fungovať, ak sa pokúsite odlíšiť tým, že znížite cenu.
Hľadajte niečo v čom ste iní a kvôli tomu si vás zákazníci vyberú.
6. tip – Predvídajte, čo bude. Neriešte problémy včerajška
Už som to naznačil v tipe číslo 4. Všetko sa mení. Vašou úlohou bude stále tak trocha pozorovať dianie vo svojom odbore. Uvažujte o tom, čo sa deje a kam to celé zhruba smeruje. Je to podobné, ako strieľanie na pohyblivý terč. Musíte mieriť tam, kde terč bude v čase, kedy tam priletí guľka. Takže mierite „do prázdna“ a pri výstrele len predpokladáte.
Aj v podnikaní sa prostredie mení. Menia sa záujmy a potreby zákazníkov. Tie menia ich správanie.
Príklad: Keby ste si boli pred 20 rokmi otvorili obchod v Bratislave na Obchodnej ulici, dosť pravdepodobne by ste zarobili. Vtedy „sa“ chodilo nakupovať „do mesta“. Prešli ste pár ulíc, navštívili pár obchodov a nakúpili ste. Dnes sa na nákupy chodí do obchodných centier. Obchody v uliciach mesta sú prázdne a neraz krachujú. Centrum mesta je často vyľudnené, pretože všetci sú v nákupákoch. Kto sa neprispôsobí, môže mať problémy.
Ak chcete zarobiť cez internet, uvažujte, čo asi budú robiť ľudia o pár mesiacov. O pár rokov. Čo ich môže zaujímať? Čo sa stane, keď ich omrzí trčať na sociálnych sieťach? Aká ponuka ich zaujme natoľko, aby vám otvorili peňaženky?
Toto je najťažšia časť vašej práce. Aj najmenej predvídateľná. Tu potrebujete nielen rozmýšľať, ale aj mať veľa šťastia. Určite však máte väčšiu šancu na úspech tu, ako v bločkovej lotérii.
7. tip – Diverzifikujte príjmy spojené s internetovým podnikaním
Aj keď som už napísal, že je dobré špecializovať sa, na internete sa dá zarábať viacerými spôsobmi naraz. Vždy hľadajte také zdroje príjmu, ktoré sú možno aj malé, ale nevyžadujú veľa vašej pozornosti. Ak také príležitosti objavíte, využite ich.
Internet je neisté a vysoko premenlivé prostredie. To čo fungovalo minulý rok a zarobilo vám, dnes nemusí fungovať vôbec. Ak sa ľudia zaujímali o nejakú službu, rýchlo ich to omrzí a začnú sa zaoberať niečím iným.
Myslite na to a ak sa dá, nech sa váš finančný príjem skladá z čo najväčšieho počtu malých finančných tokov, ktoré idú na váš účet. Ak potom niektorý z príjmov vyschne, nemusí to byť taká pohroma, ako keby vyschol jediný príjem.
Oplatí sa preto súčasne mať spustených niekoľko rôznych projektov. Jednému sa venujte naplno a ostatné udržiavajte pri živote. Nie je otázka či vám váš hlavný príjem prestane zarábať. Otázka je len kedy sa to stane? Ako rýchlo. Dôvody sú druhoradé.
- Možno vaša služba publikum omrzí.
- Možno sa na trhu objaví niekoľko nových, lepších a lacnejších konkurentov.
- Možno vyhľadávače zmenia stratégiu a vašu ponuku z noci na ráno už nikto nenájde.
- Možno príde veľký hráč a to čo vy draho predávate ponúknu lepšie a zadarmo.
- Možno sa zmení móda a váš produkt prestane ktokoľvek chcieť.
To všetko sa dnes a denne na internete deje. Počítajte s tým.
8. bonusový tip – príklady ako zarábať peniaze na internete
Nuž a poďme do záveru. Ak začínate, môžu vám byť užitočné aspoň niektoré tipy, ako sa dá zarobiť peniaze na internete seriózne, teda nie podvodom.
- Píšte články pre odborné redakcie internetových magazínov. Ak sa v niečom vyznáte a viete to napísať, budú ich od vás radi kupovať. Na toto nemusíte mať živnosť, ide o honoráre.
- Píšte články na svoj web, alebo na blog. Ak budú mať dobrú čítanosť a reakcie, môžete neskôr uvažovať o tom napísať knihu a predávať ju cez internet.
- Ak máte stránky na internete môžete na nich predávať reklamu.
- Predávajte fotografie, alebo kresby či hudbu, alebo video pomocou fotobánk. Tipy na tvorbu videa popisujem tu…
- Ponúknite svoje služby na weboch ako fiwerr.com, alebo u nás jaspravim.sk. Ak ste profesionál, zapojte sa do projektov na elance.com. Ak ste grafik tak 99designs.com – podobných služieb je veľmi veľa.
- Náročnejšou formou môže byť otvorenie e-shopu. Tam už treba dosť skúseností a znalostí.
- Ak viete o niečom, čo chýba, skúste tomu vytvoriť priestor. Môžete potom vytvoriť priestor, ktorý využijú tí, ktorým to pomôže. Tak vznikol úspešný projekt sashe.sk kde sa zaoberajú ručnými prácami. Podobné projekty sa pri troche šťastia a marketingu môžu stať veľmi úspešné.
Dúfam, že som vám dal nejakú tú inšpiráciu. Ak ste nezamestnaní, potom máte v smole aj šťastie. Máte čas na to, aby ste začali premýšľať, ako veci zmeniť.
Overené spôsoby zarábania
Asi najviac ľudí sa pustí do činností, ktoré už fungujú, ktoré už vyskúšali iní občania. Zárobok v tomto prípade ponúka predovšetkým:
- reklama
- obchod
- SEO linky
- médiá
Chcete predávať reklamu? Potrebujete zhromaždiť ľudí. Potom môžete predávať. Napríklad si spravíte web o niečom, čo ľudí zaujíma. Napríklad ja som vytvoril web digi-foto.sk. Napísal som stovky článkov. Denne ich chodí čítať veľa ľudí. Ak pri takom článku vystavím reklamy predajcu fotoaparátov, uvidí ju veľa ľudí. To sa predajcovi oplatí a rád mi časť zo svojho zisku zaplatí za to, že tam tú reklamu môže mať. Keby tam ľudia nechodili, reklama by nemala účinnosť. Týmto spôsobom sa síce nedajú zarobiť „veľké“ peniaze, ale je to príjem, ktorý vráti peniaze, ktoré investujete do výroby a prevádzky webu. Zvyčajne vám zostane aj pár korún navyše.
Obchod – tu je asi najviac možností. Môžete si vytvoriť vlastný elektronický obchod a zarábať na internete predajom tovaru, alebo služieb. Konkurencia už začína byť veľká, takže to nie je tak jednoduché, ako pred pár rokmi. Ale dá sa. Ľudia na internete nakupujú, takže ak im dáte dobrú ponuku, zarobíte.
Ak chcete, môžete zarábať na intenrnete tak, že budete dohadzovať obchody. Nazýva sa to affiliate programy. Je to podobné, ako reklama. Na svojej stránke zobrazíte nejakú ponuku, aby ľudia šli kúpiť tovar. Napríklad na webe píšete recenziu na dobrú knihu. Na konci uvediete linku na kníhkupectvo, napríklad martinus.sk. Tá linka bude obsahovať špeciálny identifikačný kód. Keď niekto klikne a knihu si kúpi, elektronický obchod to eviduje. A obchodník vám na účet rád pošle napríklad 5% z ceny knihy. Možno si poviete – to je len pár korún mesačne. Áno. Ale nespravte to a nebudete mať nič. Z drobných pramienkov sa môže zložiť veľká rieka.
SEO linky sú trocha odbornejšia a dlhodobá vec. Musíte si najskôr vybudovať pomerne úspešný web. Potom vám občas začnú chodiť ponuky, že nejaká iná stránka by chcela mať na vašej stránke uvedený odkaz, linku. Za to vám sú ochotní zaplatiť. Ani tu nejde o veľké peniaze, ale ak to prirátate k iným zdrojom, zarábanie vás možno začne baviť. Aj tu platí zákon zlatého vajca. Dajte si na web veľa takýchto platených liniek a asi o všetko prídete. Tu platí: nemajte veľké oči. Berte málo a spravte to poriadne. Priveľa liniek totiž zníži význam každej z nich. Tí čo vám platia potom prestanú, lebo to pre nich nemá zmysel.
Pri reklame všeobecne mnoho ľudí skončí na vlastnej chamtivosti. Niečo zarobíte. No vy začnete chcieť viac. A hneď sa pokúsite vyžmýkať z danej možnosti maximum. Aj za cenu podvodu. A tým tú možnosť často celkom zrušíte.
Napríklad na internete sa dá zarobiť, ak ku niekomu na stránku privediete návštevníka. Zárobok je len pár centíkov. Ale ak privediete stovky návštevníkov, sú to už zaujímavé čísla. No a niektorí experti nájdu spôsob, ako vykázať, že na stránku poslali desaťtisíce ľudí. Podvedú to. Pustia na ňu nejaký automatizovaný skript, alebo požiadajú ľudí o kliknutie. Čo sa stane? Ten, kto platí za ľudí na stránke, má spravidla zrátané, koľko mu priemerne zarobí jeden návštevník. Skutočný človek. Časť z tejto ceny rád zaplatí za nového klienta. No ak mu na stránku naženiete 100 tisíc falošných návštevníkov, nezarobí nič. Iba zaplatí. Neoplatí sa mu to a celú reklamu vypne. A ste aj bez tých pár peňazí, ktoré vám systém mohol dlhodobo generovať.
Automatizovaný predaj je ďalší spôsob. Máte napríklad nafotografované pekné krajinky. Umiestnite ich do niektorej databanky. Ak si v budúcnosti niekto od vás kúpi fotku, dostanete za ňu pár korún. Možno len halierov. Ale o nič sa nestaráte. Proste tam občas nejaké fotky pošlete. A občas vám príde šek. Asi nebude na vysokú sumu. V čase, kedy ste vy robili niečo iné, alebo odpočívali.
Nové spôsoby ako na zárobok na internete
Ak opustíme overené spôsoby ako zarábať na internete, asi zbohatnete rýchlejšie a poriadne. Chce to však nápad. Nájdite niečo, čo je schopné zarobiť, vy to viete urobiť a nikto to ešte nemá. Niečo, čo chce dosť ľudí a budete v tom mať tak trocha monopol. Chce to nápad.
Neporadím ako na to. Keby som ten nápad mal, realizujem ho. Premýšľajte, možno vás napadne niečo, čo nikoho ešte nenapadlo. Za premýšľanie nič nedáte.
Médiá – rýchly spôsob zárobku
Nuž a ešte tu máme médiá. Internetové noviny, časopisy, e-ziny… Zatiaľ čo redakcie papierových novín spravidla naplnia vydanie bez vážnejších problémov, časopisy sú studňou bezo dna. Pociťujú trvalý hlad po obsahu. Dokonca nemusí byť ani tak kvalitný, ako „na papier“. Viete písať? Píšte. Médiá po vás chňapnú.
Písať pre niekoho je jeden z najrýchlejších a pritom bezpečných spôsobov, ako zarobiť. No je to zárobok jednorazový, na rozdiel od všetkých ostatných spôsobov, ako sa dá zarobiť na internete.
Niečo napíšete a asi za mesiac máte na účte pár korún. Nie veľa, ale v celkom dohľadnom čase. Písanie je platené pomerne zle. Ale ak máte voľný čas a viete písať, je určite pohodlnejšie napísať pár článkov, ako ísť niekam upratovať, alebo nosiť tovar do skladu. Na internete totiž ako autor textu asi nezarobíte viac, ako upratovačka. Skôr menej. No mnoho ľudí má zamestnanie v ktorom si môžu popri inej práci dovoliť písať. Potom to už je zaujímavé. V práci sú platení napríklad za to, že sú v službe a čakajú, či sa niečo nestane. Napríklad lekár na pohotovosti v noci. Kým sa nič nedeje, môže písať pre nejaký web o medicíne.
Viem, možno si budete ťukať na čelo – kto by už písal za 1€ či 2€ za stránku textu. Pozrite si však blogy. Denne vznikajú stovky článkov. Zadarmo. V slovenčine. Ľudia majú čas a kapacity na písanie. No mnohí si zvolia radšej písať zadarmo, ako za almužnový honorár. Inými slovami: „ak mi majú zaplatiť málo, tak to radšej nechcem nič a napíšem to inde zadarmo“. Zaujímavý postoj u človeka, ktorý pôvodne chcel niečo zarobiť…
Občas som hľadal autorov textov. (Už nehľadám, neposielajte mi, prosím, ponuky.) Aj medzi blogermi. Klasický priebeh:
Záujemca o zárobok: Ahoj, potrebujem zarobiť, mohol by som pre teba písať?
Ja: Jasné, poď. Ponúkam napríklad 1€ za článok. Ak sa osvedčíš, naučíš, tak čoskoro aj viac.
Záujemca o zárobok: To je málo.
Ja: Viem. Ak máš lepšiu ponuku, choď písať tam.
Záujemca o zárobok: Nemám, ale ja radšej budem ďalej písať zadarmo, ako za málo.
Na blogu napíše denne jeden článok. Nemá z toho nič (finančne). Píše na niektorý z „veľkých“ blogov, takže tam nikdy nebude môcť dať reklamu. Keby si aspoň budoval vlastný web. Ale muruje web niektorého mediálneho impéria. Za dobrý pocit.
Ale to je špecifikum niektorých ľudí. Chceli by peniaze. Ale rýchlo a veľa, inak nič. Detinský, nerealistický postoj.
Zarábanie na internete je pomalé
Zároboksa spravidla viaže na nejaké skúsenosti. Ak chcete začať, nepočítajte s tým, že to pôjde rýchlo. Alebo samo. Bez skúseností toho veľa nezmôžete. Musíte sa učiť. Musíte budovať vlastný web, elektronický obchod, alebo fotografovať. Alebo niečo iné, čo sa dá predať. Získať znalosti, skúsenosti. Až potom, po pár mesiacoch (niekedy až rokoch) sa začnú tvoriť prvé pramienky vášho zárobku.
A práve to, že zárobok prichádza tak pomaly to mnoho ľudí proste vzdá. Nechcú čakať. A tak nedostanú nič.
Prečo sa to vlastne oplatí? Pretože zárobok o ktorom tu píšem je spravidla síce oneskorený, ale potom už nevyžaduje od vás veľa ďalšej energie. Je to podobné, ako pasívny príjem. Rozbehnutie internetových aktivít je namáhavé, chce čas, znalosti. Ale potom už stačí v kotli kúriť len s malou námahou. A voľný čas môžete venovať do iného zdroja finančného príjmu. Ten internetový zárobok však zostane.
Hľadanie práce cez internet
V súčasnosti je najbežnejším a najviac využívaným spôsobom hľadania práce ale aj ponuky voľných pracovných práve internet.
Svoje pracovné ponuky umiestňujú zamestnávatelia v prípade väčších firiem aj na vlastných web stránkach alebo častejšie na pracovných portáloch zameraných na sprostredkovanie práce. Na týchto web stránkach inzerujú aj rôzni ďalší sprostredkovatelia práce ako napríklad pracovné agentúry.
Na pracovných portáloch si môžete vyberať voľné pracovné pozície podľa oblasti zamerania, špecializácie, pozície, praxe, mesta, benefitov, prípadne výšky platu. Väčšina takýchto portálov ponúka možnosť uverejniť svoj životopis, na ktorý môžu zamestnávatelia reagovať a kontaktovať vás. Taktiež si môžete zvoliť určité kritéria, na základe ktorých vám automatický systém bude posielať nové pracovné ponuky priamo do vašej osobnej e-mailovej schránky.
Najväčšími výhodami internetu sú jednoduchosť, prehľadnosť, veľký výber a najmä rýchlosť.
Je to však neraz i nevýhoda. Priveľká rýchlosť môže znamenať aj povrchnosť.
- Na strane personalistu – ak má veľa ponúk, nebude asi priveľmi hlboko skúmať práve vašu žiadosť, že chcete nájsť prácu.
- Na strane záujemcu o zamestnanie – poslať e-mailom nezáväznú otázku zvádza spraviť to narýchlo. Odfláknutá žiadosť málokedy má zmysel.
Odporúčam preto, aby ste sa na hľadanie práce cez internet pozerali vždy len ako na spôsob získania informácií. Ak zistíte, že práca, ktorú chcete je k dispozícii, nespoliehajte sa len na internet. Uchádzajte sa o zamestnanie tak, ako je zvykom v danej oblasti. Môže to znamenať skutočný list, nie len e-mail. Internet môžete použiť, ako zdroj, odkiaľ o pracovnej príležitosti vlastne viete.
Zuuuuzik 13. januára 2009
Gratulujem! Po 2 dňoch surfovania po nete som konečne objavila jasne a prehľadne napísaný článok tohto typu. Už som to chcela vzdať, pretože ponuky typu: “10.000,- až 25.000,-“ bez práce a vidina rýchleho zbohatnutia /samozrejme bez pohnutia prstom/ ma už fakt unavovali. Ďakujem za jednoduché a zrozumiteľné vysvetlenie problematiky a prajem veľa úspechov pri podnikaní na nete.
Zuzana.
macko 21. januára 2009
Dlho som nic tak OK, necital takze drzim palce.
Olga 27. januára 2009
Super článok.Aj keď ešte stále nemám jasno ako to celé zrealizovať, aby som mohla zarábať na internete. Aj tak ďakujem.
tpeter 28. januára 2009
1 Tak toto je článok ktorý som dlho hľadal. Ďakujem. To písanie by som skúsil.
satiko 4. februára 2009
skvely clanok, musim uznat, ale neviem ako vy, no ja som na nete hladal a hladal no nijaku taku stranku som poriadne nenasiel, bud to bolo pisanie zadarmo, alebo takeho zanru, ktory je mi pekne vzdialeny…
a ešte sa bojim, že by ludia odmietli prijat clanky tak mladeho chalana…
Miro 4. februára 2009
satiko na veku nezáleží. ak vieš písať dobre, bude to ok. napíš mi na mv@mix.sk možno sa dohodneme. ja autorov hľadám.
lenka 9. februára 2009
konečne niečo zrozumitelne napísane ako pracovať na internete, teraz už aspoň viem ako to na to a ako to funguje
Tado28 10. februára 2009
Ako sa pocitacovy analfabet /akoze ja/rozhodol trhnut nejaky ten centik na internete.Prisiel som na to ze to nebude jednoduche.To som predpokladal.Niesom ziadny mlady zabiak Bez prace niesu kolace plati aj tu.V prvom rade si zaplatim pocitacovy kurz ako na to.Pocas kurzu budem nuteny kupit si pocitac.Ked budem mat zaklady obsluhy pocitaca v malicku zacnem surfovat.Myslel som ze sa surfuje len na australskom pobrezi.Tam kde nadrzane zraloky okusuju tych nepoucitelnych surferov.No a natrafim na tento interesantny clanok ktory mi sice nepomohol.Pomoz si sam a boh ti pomoze.Ale na zaciatok ako dobra rada do mojho noveho zivota to nieje zle.Teraz uz len donutit centiky aby naskakali a realne zacinkali v mojej penazenke.Hura
Olinik 12. februára 2009
Ahoj Miro!
Pôvodne som sa dostala k tvojim stránkam kôli chudnutiu, ale vidím (vlastne čítam:-), že si sčítaný a vzdelaný snáď vo všetkom. Ale k veci: hľadáš autorov – chcem to skúsiť, myslím, že to by mi šlo, i keď potrebujem viac info od teba, o čom by to malo byť, a – potrebujem peniaze (kto ich nepotrebuje, že?) ale chcem preto niečo aj robiť. Takže, dúfam, že sa dohodneme. Budem čakať tvoju odpoveď.
Miro 12. februára 2009
Olinik napísal som Ti cez majl, vďaka za ponuku.
Viera 13. februára 2009
Keďže tu diskutujete o zárobku na internete, možno mi budete vedieť niekto poradiť.
Ja by som si chcela spraviť na internete stránku, kde by som občas ponúkla svoje ručné práce.
Ale je to legálne, keď nemám žiadnu živnosť?
Čo by som mala pre to urobiť, čo si vybaviť aby to bolo legálne.
Jedná sa len občas, keď spravím nejakú ručnú prácu.
Skúsi mi niekto poradiť? Ďakujem
Olinik 14. februára 2009
Viera, myslím, že je to super nápad. Neviem ti síce poradiť, ako si spraviť stránku na internete, to hádam bude vedieť Miro, ale také niečo by som uvítala aj ja. Aj keď momentálne nemám veľa času, snáď si ho niekedy nájdem, aby som sa vrátila znova k ručným prácam. Držím palce!
Viera 14. februára 2009
Ja už stránku mám, . len sa bojím ponúknuť tovar, lebo nie som žiadna živnostníčka a neviem ako sa to.
Na ruč. prácach sa vyžiť nedá, ani nejak veľa zarábať.
Ja by som skúr chcela vedieť, čo musím spraviť pre to, aby som mohla práce ponúkať. Jedná sa o nejaké zdanenie.
Miro 15. februára 2009
Pokiaľ ide o drobný predaj ručných prác tak to fakt netuším ako spraviť, aby to bolo legálne. Najjednoduchšie je asi ísť sa poradiť na daňový úrad, alebo tak nejak. Živnosť by sa oplatila až keď by zisk bol vyšší, ako povinné odvody. Možno sa ozve niekto, kto poradí riešenie.
Akurát mne intuitívne napadá, že ručné práce sú dnes vec, ktorá môže byť problémom. Rôzne dečky a iné veci sú už dnes trocha problém a je asi málo ľudí, čo by to kúpili za primeraný peniaz.
drachir 21. februára 2009
Šikovné… sám si vylož môj komentár, tak ako sa má… gratulujem
Olinik 28. februára 2009
Poradí mi niekto, akým spôsobom rozšíriť reklamu na kozmetický salón? Ja môžem poskytnúť info z mojich vlastných skúseností, čo sa týka začiatkov podnikania. Díki. Olinik
Miro 2. marca 2009
Olinik asi najjednoduchšie je zriadiť si web a tam podať argumenty, prečo sa to oplatí, aby vás ľudia navštívili. Inak asi siahnuť skôr po regionálnych reklamných formátoch.
Adka 12. marca 2009
Fajn clanok, ale affiliate a pod. moc neverim. Neverím hlavne internetovým reklamam napr. taky google. Mam dobre navstevovanu regionalnu stranku a rozne statistiky. /Naj, Toplist, Google, a vlastnu redakcnu/. A dam tam napr. Google reklamy a podla nich mam pocet zobrazeni hlavnej stranky napr. 3000 a podla google adsense tu istu stranku napr. 5000, toplist ci naj vychadza narovnako napr. 5500.Takze hned tu si ich statistiky voebec nesedia. A oni platia za preklik, co je vsak smiesnejsie preklik web co mi ma navstevost napr. 50 zobrazeni denne 20 IP /iny web/, mi zarobi viac ako ten regionalny web s napr. 600-1000 IP a 5000 zobrazeni.Hodnota kliku je vyssia na tom malom webicku.Ak mas daco ozvi sa.Na tomto webe sa mi paci hlavne styl pisania a to ze nie je prepchaty reklamami. To nechcem ani ja na svojich. O sposobe co pises ze vymena odkazov a oni ti daju nejake peniazky neviem skor som to vyuzila len na page rank. Google mi nezarobi ani tisicku Sk mesacne..O inych sposoboch neviem..
Miro 13. marca 2009
Adka affiliate programy som skúšal a na slovensku sa veľmi neosvedčili ani mne. akože zarobia, to bezpochyby. ale málo. priestor, ktorý je affiliate reklame vyhradený sa za rovnaký zisk (často lepší) dá využiť na iné reklamné formáty. Naopak účinná affiliate je ak človek robí recenzie – to máva vyšší efekt. ale aj tu je často sporné, pre koho to je výhodné.
Počítanie návštevnosti je vždy nepresné z rôznych technologických dôvodov. S tým nepohneme.
A to že každý web zarobí inak to je logické. Ak je web o nejakej technológii ktorá sa dobre predáva, budú tam drahé reklamy. Ak budem písať o mačkách, nezarobím nič, lebo tých pár reklám na krmivo čo tam dostanem si nekonkuruje a klik je lacný.
prajem veľa úspechov
katka 13. marca 2009
Dobry vecer chcela by som sa spitat ci niekto z vas nasiel nejaku fakt dobru pracu na doma a ci by mi niekto neporadil nejaku pracu.Dakujem
Miro 14. marca 2009
Ja sa z domu živím už asi 10 rokov. Záleží na tom čo vieš. Ak vieš veľa, zarobíš si. Ak málo, bude problém. Rada: ak nemáš doma prácu, daj si ju sama – študuj, zlepšuj sa. Zarábanie cez internet či akékoľvek iné stojí na znalostiach.
bleid 27. apríla 2009
Vie mi dakto poradiť adresu stránky kde vykupujú fotografie.
diki!
Miro 27. apríla 2009
fotobaniek je plno, trebárs http://dreamstime.com/ alebo http://www.123rf.com/ alebo http://www.fotobanka.cz/
Paťo 7. mája 2009
Dobrý článok, popri mojom podnikaní viac menej celý deň sedím pri počítači, sa snažím ešte niečo rozbehnúť možno aj takouto formou si privyrobiť a mať niečo navyše. No neviem odkiaľ začať a potrebujem poradiť. Času mám relatívne dosť, no impulz chýba. Poraď, ďakujem.
Miro 7. mája 2009
Paťo impulz musí prísť zvnútra, nikto ťa do žiadneho biznisu tlačiť nebude. Radím začni tým, že si postav sen, čo by si chcel v živote dosiahnuť. A podľa toho sa zariaď. Študuj čo najviac info, knihy o podnikaní a časom príde aj nápad ako na to.
Andrej 11. mája 2009
Ahoj,
píšeš dobre, len je smutné že keď kliknem na linku „Práca z domu“ alebo „Práca na doma“ v červenom bloku vľavo hore, tak komplet všetky ponuky sú jeden a ten istý ofajč – sľubujú tisíce eur, len spôsob zárobku je tajný :-).
Chápem že je to reklama, ktorú si nevyberáš, ale tie nezmysly ktoré takto linkuješ mi nejdú dokopy s tými článkami. Možno z toho máš nejaké drobné príjmy, ale neverím že ti to stojí sa tých oklamaných ľudí, čo sa kvôli tebe na to možno nachytajú :-(.
Držím palce, nech sa darí.
Andrej.
Miro 11. mája 2009
Áno, je to na zváženie, či tam tú reklamu nechať, alebo nie. Naozaj neovplyvním, aké reklamy sa tam zobrazia. Je tu však aj iný pohľad – sú tam aj reklamy, ktoré sú serióznymi ponukami. Tie reklamy sú aktuálne a tak návštevník webu na jednej strane vidí text že takto pracovať sa dá a môže si vybrať z reklám. Ak si články prečíta, verím, že nenaletí problematickým ponukám. A neverím, že ak je niekto naivný, nachytá sa „kvôli mne“. To už je žoinglovaqnie so zodpovednosťou.
Andrej 12. mája 2009
Tu sú reálne skúsenosti s tými podvodníkmi z reklamy:
Zo samotnej web stránky sa nedozviete, o aký systém vlastne ide. Musíte sa zaregistrovať (súčasťou registrácie je samozrejme aj vyplnenie vášho telefónneho čísla), aby ste dostali “ďalšie” informácie. To vám sprístupní link na ďalšie stránky, kde sa dozviete, aký je tento systém geniálny. Ak chcete však bližšie informácie o tom, o čo vlastne ide, tak si musíte kúpiť Rozhodovací balíček za 590 Sk. Od tohto času dostanete osobného poradcu, ktorý vás bude kontaktovať – ako inak – telefonicky.
V balíčku majú byť informácie o systéme s video prezentáciou. Všetko čo však dostanete sú materiály o tom, aký je to geniálny systém. Dalo sa však vydedukovať, že ide o online obchod. Vo video prezentácií vás vyzvú, aby ste kontaktovali svojho poradcu pre ďalšie kroky.
Od neho sa dozviete, že tie skutočné ďalšie informácie sú v balíčku za 6390 Sk.
Nuž čo, človek je tvor zvedavý, tak si dotyčný objednal aj tento balíček…
Tentoraz sa naozaj dozvedel všetko: V balíču sú tri pixle s práškom na chudnutie Herbalife. Ide o zázračný výrobok bez jo-jo efektu. Taktiež dostanete aj najčastejšie otázky a odpovede, vďaka ktorým “súhlas zákazníka máte istý”. Ale tu balíčky nekončia…
Máte sami užívať výrobky v balíčku – liek na všetko musíte vyskúšať pred tým, ako ho začnete predávať.
A ak si kúpite balíček za 30 000 Sk, tak zarobíte nie 25%, ale 50% z každého obchodu. A ak za 120 000, tak získate navyše 25% z každého vami zaregistrovaného predajcu…
Tu sa človek píšuci članok spamätal a jediné, čo chcel je vrátiť peniaze. Začal teda dávať inzeráty po Internete a letáky po meste s heslom “Schudnite!”, ale bez zárobku.
Osobný poradca mu však odmietol prezradiť podmienky vystúpenia z “organizácie” (nazvyte si to ako chcete). Vybral sa teda do distribučného centra, spísal rezignáciu, navštívil notára a poslal pár papierov do Strassburgu. Na základe zmluvy mu bola vrátená časť peňazí za balík.
marcela 22. mája 2009
Miro, vidim ze si sikovny a podarilo sa Ti na Tvoju stranku dotiahnut vela navstevnikov. WELL DONE! :-)
Ja mam tiez vlastny web, vytvorila som si ho sama. Prevadzkujem salon a stale robim aj manazerku v sukromnej firme. Velmi rada by som pre Teba pisala, pretoze sa v blizkej dome chystam na matersku a salon sa len rozbieha tak by som rada naplnila vzniknuty volny cas. Tiez komunikujem s jednou firmou o umiestneni ich linku na mojej web stranke. Napad si mi vnukol Ty. Dakujem.
Miro 22. mája 2009
marcela vďaka, poslal som odpoveď e-mailom. inak držím palce.
muška 27. mája 2009
Ahoj, pekný článok, práca na internete ma veľmi zaujíma, chcela by som si otvoriť vlastný web, len neviem ako na to. Určite by som potrebovala dajaké znalosti, ako si ho vytvoriť, alebo to zveriť profesionálovi, ale aj tak by mi bolo bližšie, keby som si ho vytvorila sama. Sú dajaké knihy, alebo kurzy ako na to?
Miro 27. mája 2009
Jasné, všade je nepreberné množstvo informácií ako robiť web. Trebárs aj na mojom webe http://www.tvorba-webu.sk/
haralld 5. júna 2009
klobuk dole, vase clanky su naozaj o niecom a su hlavne zrozumitelne pre siroku skalu citatelov, pokracujte a budeme vas citat
Miro 6. júna 2009
haralld ďakujem vám za milé a motivujúce slová
vlko32 18. júna 2009
skutočne článok, ktorý má hlavu aj pätu a je zrozumiteľný aj pre lajka !
Ale chcem ísť do detailov…Umožním niekomu zarobiť, (t.j. vďaka svojmu odkazu na mojej stránke ,dotyčný dostane objednávku, v hodnote cca 1400 EUR ) ako mať záruku,že mi bude vyplatená provízia ? Alebo musím ísť cestou, kde budem spokojný s maržou ,za možnosť umiestniť si na mojej stránke, dotyčného reklamný odkaz? snáď ma niekto pochopil : )
AmyF 22. júna 2009
Neviete niekto, kde by som našla spomínanú prácu písanie článkov za odmenu? Pozerala som na viacero stránok, ale žiadna nechcela ani len prispievateľa článkov.
Miro 22. júna 2009
AmyF začni od seba. Urči témy, v ktorých sa vyznáš a o ktorých vieš napísať zaujímavo. Potom hľadaj internetové časopisy ktoré vydávajú pravidelný obsah a pošli im ukážky svojej práce. Kvalitný autor sa uchytí vždy. Trtebárs ak vieš písať o športe, športovom stravovaní, suplementácii, myslím, že weby ako sportujeme.sk by určite mali záujem. o počítačoch zas web ako zive.sk a podobne. ale musí to začať kvalitou. aj ja občas hľadám autorov a je veľmi časté to, že sa ozve autor, ktorý chce si chce zarábať cez internet. On ale myslí na svoj zárobok, nie na to, čo by ponúkol. ak požiadam o ukážku, nemá nič, musel by napísať… a to sa mu nechce zadarmo. prípadne pošle 5 viet, akože ukážka článku. je celkom jasné, že takýto človek nemá žiadnu šancu privyrobiť si písaním.
pokiaľ ale hľadáš niekoho, kto by mal záujem o prispievanie článkami zadarmo, určite mi napíš (mv@mix.sk) o čom by ťa bavilo písať. na veľa tém priestor vytvoriť viem.
Inka 25. júna 2009
Super článok! tieš by som chcela začať zarábať na nete ale ešte nemám ktovie aké veľké skôsenosti na nete ale sa snažím a čítam a čítam :o) všetko možné čo by mi pomohlo a z čoho by som sa mohla naučiť niečo nové. Ja som si myslela, že prácu cez net je lahké si nájsť :o) ale už som prišla na to, že to tak neni, ale sa nevzdávam a sa pokúšam. Zatial to neni nič extra ale predsa občas čosi sa mi podarý zarobiť aj keď to nie je vela ale predsa čosi. Času mám aj na rozdávanie a tak rada strávim ja čas pred PC ak mi zato ešte aj čosi zaplatia. Našťastie mám vela známich čo sú zaneprázdnený a tak už vedie, že ak potrebuju niečo spraviť na nete tak im stačí ak mi napíšu a ja to zariadim :-) ale aj fotím krajinky a tak všeličo, čo sa mi trošku zapáči len som ešte nenašla taku dobrú stránku kde by mi dobre platily za fotky ale mám niečo slabšie zatial, a ak najdem niečo lepšie tak samozrejme pôjdem tam:o)
Ale vráti sa k tomuto článku, určite sa mi všetko zýde čo som tu prečítala a zato velmi pekne dakujem a prajem vela úspechou v živote. s pozdravom Ingrid.
Lehocky 30. júna 2009
Čao Miro!
mňa skôr zaujímajú tvorby videoklipov z fotiek,či zo surových videí.
Mám už spravené niekoľko, ale celkom sú to o mojej rodine či o mojej aute, samozrejme amatérske. Síce sme natočili s manželkou 1 svadbu /pre kamoša/čo sa podarilo pekne dať do kopy , ale odvtedy nič. Nemám vlastnú webovú stránku, ani neviem ako na to, že sa platí za to či nie. Aby som tam mohol publikovať videá. Som teraz nezamestnaný, zišli sa my nijaké peniažky. Radi by sme zostrihávali videá aj niekomu inému. /mal by som na to čas/ Ako treba postupovať? Či má to význam?
Ďakujem
Miro 30. júna 2009
Podľa mojich skúseností si ľudia dnes svadby točia sami a o takúto službu asi záujem mať nebudú. Ak, tak skôr ako komplexná služba, čiže aj s točením. Problém bude nájsť zakázky – konkurencie je veľa. Každopádne ako nápad na podnikanie to iste nie je zlé. Len sa obávam, že pri malej cene sa vám to neoplatí a veľa za to málokto bude ochotný zaplatiť, hlavne ak nemáte iné referencie, ktoré by poukazovali, že takú prácu dokážete spraviť v profesionálnej kvalite. Amatérsku má zvyčajne každá rodina k dispozícii v podobe priľahlých študákov a známych.
Lehocky 30. júna 2009
Áno, jasné, ale nejde o svadbu. Myslel som aj na také veci podobné ako napr. upútavka / mám vybratú hudbu, a podla hudby zostrihám natočené video/
Ukážka: http://www.youtube.com/watch?v=fL7QJndCkTw
kristof 6. júla 2009
Ahoj Miro,musím ti povedať, že ma veľmi zaujal tento článok a rád by som niekde písal články keďže mám strašne veľa času ale po dvoch dňoch hľadania som ešte nenašiel ani jednu normálnu stránku.Už ma dosť unavuje prezeranie si stránok typu „zarobte si a nič pri tom nerobte“.Tiež veľmi rád fotím a mám tých umeleckých fotiek krajín doma pekne veľa no neviem o žiadnej stránke na ktorej by som mohol predávať moje fotky.Zo zarábaním na internete ešte nemám bohvie aké skúsenosti no keďže mám tak veľa volného času chcel by som ho využiť na to čo ma baví a ešte si pri tom privyrobiť.
Miro 6. júla 2009
kristof no treba vedieť tému o čom vieš písať, niečo napísať a potom to posielať redakciám s otázkou, či majú záujem. kvalitné články sa asi podarí umiestniť ľahko. no a pokiaľ ide o to kde predávať fotky, tak len v tejto diskusii som 27 apríla 2009 dával linky. treba čítať a hľadať príležitosti.
melania 14. júla 2009
Zaslúžil by si si medailu,milý Mirko,lebo dokážeš otvárať oči zaslepeným a veru je nás hromada.Nechcem síce otvárať svoju dušu,ale tým ,že som preplávala tvojím článkom,vyhla som sa najmenej trom nepremysleným krokom a teda aj určitej finančnej strate.Som ti zaviazaná a mohla by som sa ti odmeniť napísaním nejakého článku zadarmo.Ak teda budeš súhlasiť,daj mi vedieť.
Miro 14. júla 2009
melania tak to je veľmi nezvyklá a milá ponuka, vážim si už len ten Tvoj prístup. Samozrejme, veľmi rád prevezmem milý darček v podobe článku – akosi tuším, že bude o skúsenostiach. To sú najcennejšie informácie, ktoré môžu pomôcť aj druhým aby sa naučili odhadnúť, ako tieto veci fungujú. Poteším sa, ak sa mi ozveš. Ďakujem.
Hegemon 29. júla 2009
Veľmi zaujímavý článok, je tu naozaj dosť vecí k danej problematike a nie je to článok kde sa píše iba o bux.to, klikacka a podobne. Ja osobne už rozbieham na internete jeden projekt, uvidíme ako bude fungovať a taktiež po tomto článku asi začnem písať nejaký ten článok. Každý zdroj príjmu je dobrý a to nie ešte keď píšeš o niečom čomu rozumieš a čo ťa baví. Taktiež sa v danej oblasti takto zdokonaluješ a sebarealizuješ. Takže naozaj veľmi dobrý a poučný článok, môžem sa spýtať, toto je tvoj web? ak hej narazil somuž na tvoj druhý web a to už je čo povedať. Držím ti palce, takéto články ľudí zaujímajú.
Miro 29. júla 2009
Hegemon vďaka
ZDENA 30. júla 2009
Ahoj Andrej, ak dobre čítam, nikto nereagoval na tvoje skúsenosti, ktoré uvádzaš v májovom príspevku. Teraz to robím ja a musím sa ti poďakovať, lebo konečne viem o čom to je. Často som čítala tú ponuku a mala som nutkanie objednať si ten balíček, neurobila som tak, a vďaka tvojmu článku už ani neurobím. Keby sa našlo viac takých ľudí, ktorí by sa podelili so svojimi negatívnymi skúsenosťami, mnoho iných by ušetrili od sklamania
eric 6. augusta 2009
Hmm je to tu fakt super vysvetlene ale co je horsie je ze uz viem ze na internete zarabat urcite nebudem…
vlaskol 11. augusta 2009
Dobrý deň, mala by som záujem o písanie článkov a príspevkov . Môžete mi poradiť, kde a ako začať? Ďakujem.
Miro 11. augusta 2009
Treba hľadať po weboch čo vydávajú články na témy, ktoré vás bavia. niektoré weby ponúkajú za to potom honorár.
tonik 3. septembra 2009
dobre
Jana PO 1. októbra 2009
chcem sa spytat, ze co hovorite na affiliate programy ? vcelku ma to aj zaujalo, ze po zaregistrovani dostanem vlastny web. Co myslite ?dakujem
Miro 1. októbra 2009
Affiliate program je reálna forma podnikania. Na slovensku sa však treba pripraviť na malé až mizerné zárobky. je treba vynaložiť dosť veľa energie na to, aby ste vytvorili zaujímavú a dôveryhodnú stránku. potom jej návštevníci možno kliknú na reklamu a ak niečo kúpia, potom dostanete nejaké malé percento z predaja. je to fajn ak už máte web s veľkou návštevnosťou. ale ak ho máte, sú efektívnejšie formy, ako na tom zarobiť – reklama. affiliate program treba vyskúšať. pár týždňov a človek má jasno. ja sám som skúšal niekoľko známych webov a efekt je dosť nízky.
katulienka 2. októbra 2009
mala by som zaujem o tuto pracu,ale ako zacat?
barty 5. októbra 2009
Ahoj Miro… chcel by som ale poradit v jednej veci..chcem najst sposob ako vydat tlacovu spravu zadarmo a nie cez vseliake spekulantske firmy , ktore zato beru peniaze..Viem, ze sa to da urobit aj zdarma, len sa neviem dopatrat k tomu,ze ako..nevies mi poradit?..vopred vdaka
Miro 5. októbra 2009
barty ak je tlačová správa zaujímavá a atraktívna, treba ju rozoslať médiám.
filip 14. októbra 2009
ahoj tvoj clanok ma zaujal a chcel by som pre teba pisat myslim,ze by mi to celkom slo..budem rad ked sa mi ozves..
jara 19. októbra 2009
Dobrý článok, veľmi mi pomohol zorientovať sa v tejto problematike a májový príspevok od Andreja ma zachránil pred neuváženým krokom. Už som bol odhodlaný objednať „Rozhodovací balíček“ ale po Andrejovom článku som si to rozmyslel. Ďakujem. Dobrá práca.
jara 19. októbra 2009
Andrej, ďakujem, skutočne poučný príspevok
Jaqroslav 21. októbra 2009
Ch jaj ANDREJ. Čo si to ty porobil. Veď tá práca z domu je úplne normálny obchod.m Všetci píšte ako Vám Andrej pomohol, ale absolútne neviete o čo ide. Herbalife je jenda z naj MLM firiem na svete. Tak čo tu trepete keĎ ste to nikdy nerobili. Ja msom tomu neveril. ˇano. Rozhodovací balíček je síce zavádzajúci. Potom som si tak isto musel za nejakách 172 eur objednať Ďaľší. A potom sa 1300 EUR som si objednal. Balík s produktami. A prečo? aby som mal čo predať vy nechápavci. Však vy ste andreja absolútne nepochopili o čom písal. Ako chcete robiť internetový obchod keĎ nemáte čo predať. najprv je treba investovať do produktov aby ste mohli potom zákazníkovi poslať ten produkt aby so mal do 5 dní a nie aby ste ho objednali až kým ho bude chcieť on. kým ho dostane tak už aj umrie. Spametajte sa čo píšete. Všetci čo ste odmietli spoluprácu v herbalife sa môžete akurát hambiť za svoje ďakovné listy. Ide o seriózny obchod cez internet. A ak sa to niekomu nepáči tak nech je ticho. lebo všetci si myslíte že len Musíte dávať peniaze . Ale každý rozpráva do vetra o prvých týždňoch kedy výdavky prevyšujú príjmy. Ale čo potom ak sa to rozbehne. Čo potom . zdá sa vám blbé investovať 50000SKK a zarobiť 100000SKK?? Kto nechce nemusí. Ale nepíšte prosím to tom aké je to zlé, keĎ ani netušíte o čo ide. Ste ĺudia odsúdení na zánik. Len preto, lebo rozmýšľate nad tým kde je čo najhoršie. A preto je svet tram kde je. Ja som som Herbalifu veril. Aj keď nie veľmi dobre. Skôr som dúfal. No teraz môžem, povedať, že som spravil najlepší krok v živote. A kým si vy budete vyberať, ja už sa bude usmievať. prajem vám aby sa Vám tá lepšia voľba vydarila aspoň tak ako mne ten pochybný herbalife, ktorí len klame ľudí.
S pozdravom: JARO
Luka 22. novembra 2009
Ahojte, pekný článok. Slovensko je malý trh, takže kto vie anglicky alebo iný svetový jazyk dosiahne vačší zisk. Príklad zakladatelia google alebo youtube. Vsetci z USA a študenti.
Este k Herbalife – je to len pre tých čo vedia predávať, môžte si pozrieť a prečítať zopár videí a článkov, ako to predať ľuďom. Samozrejme treba poznamenať, že to nieje „Zarobok cez internet“. Keď neviete predávať tak sa do toho ani nepúštajte.
Tina 27. januára 2010
Ahoj Miro,
prave som si docitala Tvoju knizku „Ako dosiahnut uspech“ a chcela by som Ti vyslovit velke uznanie a samozrejme aj vdaku, lebo zmenila moj zivot od zakladov- vdaka nej som prestala vzlykat nad sunkami na bruchu prezuvajuc cokoladku a zacala som cvicit ,rozumne sa stravovat a prestala som fajcit :) Ako si tam sam par krat uviedol, niektore rady su „Ako z pomocnej skoly“, ale boli to rady, o ktorych logicky vsetci vieme, ale uplne nelogicky ich neaplikujeme na svoj zivot. Az ked som to videla napisane cierne na bielom, az vtedy mi blikla ziarovka nad hlavou:)
Dakujem a prajem pekny zvysok dna a vela uspechov.
Martina
Miro 28. januára 2010
Dakujem za milé slová.
Soňa 19. februára 2010
pomohol by mi niekto ako to mam spravit tak trosku tomu nerozumiem:D
Miro 19. februára 2010
Soňa ak môžeš, najlepšie je trocha sa vzdelať o veciach do ktorých sa chceš pustiť. Viem, zarábanie cez internet vyzerá ľahko, ale často vyžaduje okrem nápadu aj znalosti. Je výhodné, ak je človek sebestačný.
Tommy 21. februára 2010
Ahoj, (Zdravím) :-) Celkom ma zaujal ten článok o zarábaní prostredníctvom internetu, i keď niektoré veci ako click na reklami má už svoju tradíciu na webe a dosť širokú konkurenciu. Vzhľadom na to, že niektoré weby sú zradné, tak tomu ani neverím, ak môžem teda apelovať na článok, tak by som teda v prvom rade chcel pogratulovať k predmetu článku a štylistickej stránke, veľmi pekné :-) V druhom rade by som sa chcel opýtať, či je to ešte relatívne aktuálne (písanie blogu, resp. písanie článkov na tému zatiaľ mne neznámu, ale predpokladám, že by to malo byť asi niečo reklamné, či ekonomickejšieho charakteru, na koľko je to marketingový ťah toto všetko :-) Ak by to bolo aktuálne, prosím informuj ma, mal by som reálny záujem… teda aspoň to skúsiť, kedže za to nič človek nedá a má tu možnosť angažovať sa niekde ;) Ďakujem
Miro 21. februára 2010
Tommy no zadarmo ti nikto nič nedá, ani nečakaj, že ti niekto prinesie ponuky. Ak máš nápad o čom písať a vieš to, tak sa na tom niečo zarobiť dá.
zaza 2. marca 2010
Ahoj! Celá táto problematika zarábanie peňazí cez internet je zaujímavá a podnetná. Až tak podnetná, že by som mala záujem nejaké svoje skúsenosti z oblasti zdravotníctva, resp. starostlivosti o paientov dať na ,,papier“. Určite by tam boli podnety ako sa dať a nedať manipulovať farmaceutickými firmami a reklamami. Len či to niekoho zaujíma?
Miro 3. marca 2010
zaza na tieto témy sú napísané viaceré bestsellery. ak to spravíš dobre, verím, že to môže byť úspešný projekt.
maja 23. marca 2010
zaza, tak mna by take nieco urcite zaujimalo! tiez si myslim, ze to moze byt dobre.
Marcela 16. apríla 2010
Pekný deň.
Patrí vám veľká vdaka za tento článok.Už dlhšie zháňam informácie o predaji cez internet a stále to bolo len klikanie a pod.
chcem začať s predajom cez internet aby som si trochu privyrobila popri Materskej dovolenke. Potešilo ma hlavne že sa v ňom píše o sume(teda aspoň približnej) koľko pýtať.:)To bol môj hlavný problém,pretože som nechcela hned na začiatok zapýtať veľa aby som mala aspoň niečo.A v tom je svätá pravda že radšej pomaly a dlho ako rýchlo a krátko.prajem vám všetko dobré.Marcela
majo 4. júla 2010
Veľmi inšpirujúce postrehy si sem dal. Navyše som si uvedomil, že veľmi rád píšem hodnotiace správy, návrhy riešení, závery a podobne, tak prečo to neskúsiť aj takto cez net, keď mi to zaberie naozaj málo času a môžem na tom aspon niečo zarobiť. Len potrebujem radu, komu sa mám ozvať, že by som chcel takéto niečo robiť.
Marek 20. júla 2010
Veľmi zaujímavý článok . Určite ma uviedol do reality . Mám dosť už tých vymyslených ponúk za 10000 € ,ktoré ponúkajú niektoré firmy .
Konečne niekto kto neverí na zázraky … naozaj super ..
Monika 31. augusta 2010
Skvelý článok, ďakujem. Mnoho som sa z neho dozvedela. Ale mám ešte otázku:
Práve si plánujem vytvoriť svoju webovú stránku o ručných prácach (svojom koníčku). Rada by som na nej uverejňovala reklamy, aby mi to krylo aspoň náklady na prevádzkovanie stránky. POTREBUJEM NA TO ŽIVNOSŤ – na šírenie reklamy?
Vďaka.
Miro Veselý 31. augusta 2010
Monika dobrá otázka. Zarábanie cez intrnet pomocou reklamy je predaj služieb, takže na to treba živnosť. Tým pádom sa to oplatí až pri väčších weboch, alebo ak robíte aj iné podnikateľské aktivity.
Google Adwords sídli v EÚ (firma je z USA, ale pobočka je v EÚ) a tak musí byť človek navyše aj platcom DPH, aj keď len v špeciálnom režime.
Zarábanie cez internet sa teda riadi rovnakými zákonmi, ako každé iné zarábanie. Kuk na zákon o dani z príjmov. Ak príjem je pravidelný, je to normálny obchod. A to sa nedá robiť bez papierov. Štát chce dane.
Druhá vec je, že dosť ľudí prevádzkuje tieto služby bez živnosti, proste reklamný systém im občas pošle nejaké peniaze na účet. Osobne by som to neriskoval.
Monika 3. septembra 2010
Ďakujem pekne!
Kuťo 21. septembra 2010
Zdravím, mám tiež dotaz, trochu iný, ak by som si chcel zarábať affiliate spôsobom, tým že cez svoju stránku budem smerovať ľudí na kúpu leteniek, pobytov a pod. veľkých firiem s affiliatom, som študent VŠ, musím mať nejakú živnosť aj tak? Nie je tam nejaká hranica príjmu, dokedy sa to nezdaňuje a zároveň to nie je podnikanie, keďže to nie je sústavná činnosť? Myslím, že by to malo byť okolo 45tis.? Možno sa mýlim, preto sa pýtam. Ďakujem. Skúste napísať na túto tému niečo, čo musí urobiť študent, či potrebuje živnosť, ako na to a pod. Pekný deň.
Miro Veselý 21. septembra 2010
Kuťo zarábanie cez internet cez affiliate programy je služba a na služby u nás treba mať živnosť. Ale či dosiahnete taký príjem tak to dosť pochybujem – na to treba mať dosť veľa skúseností s internetovým marketingom, veľmi veľkú návštevnosť pre daný affiliate program mimoriadne kvalitných návštevníkov a ešte to všetko asi skôr v angličtine, alebo nemčine. Predpokladám, že človek, ktorý má takéto možnosti už dávno podniká :-) On affiliate program totiž v praxi nebýva až tak ideálny, ako to vyzerá v reklamách firiem, ktoré ponúkajú províziu. len malé percento návštevníkov niečo naozaj kúpi. Ale zoberte to aj tak, že ak by ste naozaj dokázali spraviť taký mesačný príjem (či už v eurách, alebo bývalých korunách) tak živnosť, alebo eseročka naozaj potom nie je problémom :-) to by už bolo zarábanie cez internet, ako má byť.
Juraj 22. septembra 2010
Gratulujem!
Konečne som našiel web, kde sa pise niečo zmysluplné!
Pri čítaní týchto stránok som sa nakopol, rozhýbal sa a čas strávený čakaním na potvrdenie zákazok som si prerozdelil. 10percent venujem obháňaniu rozrobených vecí a v voľnom čase sa venujem viac športu a študujem problematiku Basel III.
Ešte raz vďaka!
Juraj
alena 1. októbra 2010
ďakujem. Práve sa orientujem v tejto oblasti.
rybickapp 18. októbra 2010
whaw…nakopli ma Tvoje články na pozitívnu strunu…práca na doma :-) Dik, veľa som sa tu dočítala a ak budem mať niečo zaujímavé na písanie, tak sa Ti skúsim ozvať.
anonymka 21. októbra 2010
a existuje vlastne aj nejaka firma ktora takuto pracu na doma ponúka???lebo aj mne sa podarilo len poslat poplatok a nic mi neposlali….tak ked sa to da tak sa mi ozvyte dakujem
anyka 4. novembra 2010
ahoj miro…po dlhom case stranka ktora ma zaujala…kedze nezamestnanost neklesa vzdy bude vela ludi ktori budu hladat aj takuto formu prace…a este viac bude tych ktori budu chcietna tych prvych zarobit…mozno aj vdaka tebe sa pocet oklamanych znizi…ja som pocitacovy zaciatocnik a tak vytvaranie nejakej webovej stranky alebo jej prezentacia je pre mna spanielska dedina…mozno raz…zatial vdaka za rady a ak budes mat nieco zaujimave urcite sa ozvem
Silvia Bekeova 12. novembra 2010
Ahoj, mala by som zaujem pracovat doma i ked uz ako tak pracuejm doma len s tym rozdielom ze obvolavam danych vybranych ludi takze taky telemarketing, lenze moc vynosu z toho nemam a preto sa chytim kazdej dobrej veci, zaroven skusenosti,
Dufam ze sa my niekto ozve dakujem
palo 14. novembra 2010
zdravim…Vy nedostavate percenta z obratu ?
Zolo 30. decembra 2010
zdravím..super článok a spôsoboch, ako zarobiť. Chýba mi len trošku konkrétnosť…napr. k jednotlivým možnostiam, ktoré uvádzate, pridať neaký konkrétny web, alebo link, kde sa to dá vidieť, resp skúsiť…ale inak fajn článok díky
bagil 11. januára 2011
pozdravujem..a hned aj prejdem k veci..zaujima ma ci by sa uchytili aj take clanky, ktore su skor filozofickou uvahou na konkretnu temu, ktora by bola zvolena mnou a neskor po dohode tebou /tvojim radcom/? dalej, mozu clanky zarabat iba jednorazovo, abo aj viacrazovo napriklad poctom precitani?
Miro Vesely 11. januára 2011
bagil asi akékoľvek články môžu zarábať. Otázka znie ako. Ak napíšete do časopisu ktorý sa venuje filozofii, tam sa dobrý článok zíde. Asi lepšie však lepšie zarobíte na článkoch čo číta veľa ľudí a najlepšie na takých, čo prinesú zisk.
bagil 11. januára 2011
oki spravme teda malu skusku, co potrebujem ako prve, ak by som pisal /dovolim si tykat/ pre teba.?
Miro Vesely 11. januára 2011
bagil ja momentálne autorov nehľadám, takže debata je hypotetická. Ak ma chceš zaujať, zistíš si, aké weby vydávam a napíšeš zo 2 kvalitné články. Tie mi pošleš s tým, že chceš písať pre mňa a navrhneš cenu, ktorú za také články očakávaš ako honorár. Tiež napíšeš, či to vieš faktúrovať. Riskuješ, že ti na to odpíšem, že články sa mi nehodia do vydania. Potom ich môžeš skúsiť ponúknuť na inom webe. Ak máš niekde svoj blog a na ňom desiatky článkov, pošleš mi ho ako referenciu. Dobrý autor s menom u publika má vždy veľkú šancu, že zaujme aj vydavateľa, ktorý inak autorov nezháňa. Ale z dlhoročnej praxe ti dám jeden tip. Ak nepíšeš dlhodobo (to znamená ak nemáš ukážky publikovaných článkov) skoro na 100% tie články čo napíšeš len na ukážku budú mizerné. Písanie vyžaduje veľa cviku a skúseností. Nedá sa to spraviť tak, že nič a zrazu by si začal písať za peniaze.
Tibi 25. januára 2011
chcem pracovat na internete ale newiem ako.mohol by som pisat o niekom ci niecom ma niekto neaku ponuku?
vierka 31. januára 2011
Dobrý deň! Zaujal ma váš článok. Mohla by som tiež pre Vás niečo napísať alebo prepísať. Vlastne by som vyskúšala hocičo. Samozrejme, ak to zvládnem. Každý cent je veď dobrý. Ak by ste mali záujem, môžem vás poprosiť aj o bližšie informácie? Ďakujem. S pozdravom Vierka!
Martin 5. februára 2011
Miro mozes mi poradit viem pisat basnicky a rad by som ich niekdy predal mam ich uz dost vela no neviem kde a ako.Ak vies budem vdacny ked mi poradis.
Miro Veselý 5. februára 2011
Martin tak v tom poradiť neviem, poézia je dosť ťažko predajný „tovar“. Skús ich dať na nejaký blog, ak budú mať veľa priaznivých reakcií, tak to treba ponúknuť niektorému vydavateľstvu. Ale neviem, či sa dá na básňach zarobiť. Skôr na reklamných sloganoch :–)
Martin 6. februára 2011
Miro dakujem za nazor aj ja som si myslel ze na tom sa neako zarobit neda no skusim ich dat na neaky blog raz som jednu dal na basnicky.sk abo tak neako sa volala mala dost dobre hodnotenie rozmyslal som o vydani knihy no je to dost financne obtiazne ale dakujem za radu s tymy sloganmi to mozno skusim.
Miro Veselý 6. februára 2011
Martin vydať knihu nie je problém. Zvyčajne je problém predať. Tak držím palce.
Martin 7. februára 2011
Vdaka
Katarína 7. februára 2011
Ahoj Miro, mám doma Tvoju knihu o chudnutí a je dosť inšpirujúca, tak isto aj tento článok. Mám jednu konkrétnu otázku na zarábanie cez internet a vlastnú stránku. Stránku už mám, no netuším ako osloviť firmy, ktoré ponúkajú tento tovar (nábytok), aby si cez moju stránku zháňali zákazníkov, ktorých určite zoženú…..samozrejme tak aby som na tom aspoň trošku zarobila na prevádzkovanie stránky :) Mám im napísať a informovať ich o tejto možnosti? Aká forma zárobku by bola pre mňa relevantná? A malo by to byť ošetrené zmulou? Ďakujem veľmi pekne za odpoveď. Si šikula, držím palce.
Miro Veselý 7. februára 2011
Katarína celkom najjednoduchšie je na stránky umiestniť reklamný systém typu Etarget, Google AdSense alebo podobný a je to vyriešené bez problémov. Ak je stránka dobre navštevovaná, potom sa dá ísť aj do individuálnych dohôd s konkrétnymi firmami, ale to nie je jednoduché, chce to manažérske a predajcovské zručnosti.
pier 19. februára 2011
ludia musia byt stale prefikanejsi ako prist k peniazom to je true,kazdy hlada rozne cesticky v tom preplnenom bublajucom sude zvanom prezitie pomocou „prace“ v zmysle cim sikovnejsi tym lepsie,ale si predstavme ze by bol kazdy najsikovnejsi :)…a kto si to vsetko nakoniec odskace? predsa nasa milovana devastovana maticka zem :) …ale este netreba panikarit,este sa da :) apropo praca cez net je v tom nevinne…aj ked…plastove pc maju tiez svoj diel na niceni tejto „blue“ planetky…miro nechces nieco napisat aj o teme kamze to smeruje ludstvo? nemusi to byt hned ze po nas potopa,ale taky realny pohlad dnesneho cloveka….ako vidis ja to napisat neviem :)
Miro Veselý 19. februára 2011
pier ja veru neviem kam smeruje ľudstvo. ťažko mi je o tom písať. v zlej nálade to vyzerá, že smerujeme do kelu. v dobrej to zas vyzerá celkom na smerovanie ku hviezdam.
pier 19. februára 2011
Takze to vyzera tak,ze smerujeme podla nasich meniacich sa nalad :) …. v istom zmysle je to presne vyjadrene :)
Nas sice nasledky nasich cinnosti este nezastihnu,iba trosku poskriabu (polootravena voda,poda,vzduch),ale ti mudrejsi a schopnejsi by mali pripominat realitu….a mozno by sa nakoniec aj vzduch trochu precistil…podla mna je to len neochota vidiet realitu,lebo ak ludia chcu pre svoje deti len to najlepsie,tak vychadza mi z toho,ze ako keby nikto na svete nevedel,ako to pre nich dosiahnut ….
Vyzera to ako keby som klikol na zlu stranku,kde sa pise o niecom inom ako tu tocim,ale myslim,ze ma to suvislost…lebo ked kazdy bude iba sam za seba..starat sa iba o seba aby prezil,a bude rad,ak sa mu naskytne hociaka praca,tak nebude ani uvazovat ci je ta jeho praca dobra aj pre planetu (teda pre jeho potomkov),alebo je dobra len pre neho….cize koli praci si ludstvo znici svoju zem…ooooo,ake uslachtile…. :)
lilinaska 20. apríla 2011
ahoj miro, chcela by som sa ta opytat, alebo ostatnych ake mate skusenosti s anketovym panelom na nete, teda ze sa zaregistrujes a budu ti posielat ankety z roznych oblasti a ty vyjadris svoj nazor a za to ti pribudnu nejake centy na ucet..ja myslim ze aj centy sa zidu,,no pride mi to dost jednoduche, ci tam nebude ten klasicky hacik??:))
Miro Veselý 20. apríla 2011
lilinaska neviem o čo presne ide, ale podľa popisu je to asi nejaký prieskum trhu.
majoj 30. mája 2011
Ďakujem za otvorenie očí, konečne sa niekto priznal, že neexistuje zárobok na nete bez predaja priestoru. Mimochodom by ma zaujímalo, či aj linky uvedené okolo tohto článku priniesli svoje ovocie :-)
patrik 5. júna 2011
rad by som vyskúšal to písanie na web ale neviem ktoré stránky za to platia v písaní som celkom zručný takže tipujem že by mi to šlo ak poznáš nejaké ponuky webov, ktoré za to platia pls napíš mi ich do mailu
dakujem
Mixer 13. júna 2011
tak podla mna je presne toto napisane aj na xyz inych weboch len v cudzom jazyku.
uz dlhsiu dobu vymyslam daco co by sa dalo vytvorit na internete…
napr taky >Facebook< nieco v tom style, lenze to jeden clovek dokopy neda, takze ten tvoj monopol tu urcite nevznikne preto ze sme na slovensku a kazdy ktoremu povies pod dotoho somnov vymyslime daco co este neexistuje a kazdy ti povie je*em nato…
ved na slovensku nedas dokopy ani team ludi ktory by ti ten "monopol" pomohli dat dokopy, a samemu to bude trvat aj pol roka denne na nete ak chcem spravit poriadnu stranku, ved ak mas 10rokov casu byt furt na volnej nohe a mat prijem iba z internetu ozvy sa, budem rad ked mi poradis mam svoj plan a nikdy nevyjde…
sandrik 29. júna 2011
zdravim ta zaujal ma tvoj clanok a chcem ta poprosit o radu. Vytvoril som si vlastne internetove radio so sekciou pesnicky na zelanie mam tam momentalne nejakych 4000 songov. Ten web este nie je v takom stave ako by som chcel. Treba sa s tym este pohrat. Mam ale jeden velky problem nvm ako mam na ten svoj web dotiahnut ludi tak aby ma to nestalo vela penazi lebo uz samotna prevadzka tohto radia ma stoji mesacne okolo 40 €. Potrebujem mat na radiu viac posluchacov aby som mal pre koho vysielat a nasledne aby som mohol zacat zarabat aj nejake tie peniazky aby som pokryl aspon naklady na prevadzku. Prosim ak mas nejaky napad daj mi vediet.
Miro Veselý 30. júna 2011
sandrik investícia do reklamy, PR a propagácie je zvyčajne celkom nevyhnutná. Ak sa máš čím pochváliť, tak to sprav, vyčleň si na to prostriedky. Polož si otázky kto sú tvoji poslucháči, kde ich nájsť, prečo by mali počúvať práve teba (free rádií je na internete šialene veľa, hrajú dobre…) a podľa toho investuj do reklamy. K úspechu sa nedá prebojovať šetrením. Ak ale nemáš odpovede na tie otázky, tak bude lacnejšie to rádio vypnúť, pretože asi nezískaš návštevníkov.
Fredkiller 24. júla 2011
Uvazoval som na moznostami ako zarobit peniaze na internete, bohuzial bez reklamy a vstupneho kapitalu, ktory nieje velky napr.: hosting a tvorba webu, to nieje mozne zrealizovat, stranky s free hostingom ponukaju zaujimave ponuky, no oni maju but vynutene reklamy alebo nieco toho typu. Podla mna najprv trea vybudovat meno monopolu a potom riesit ostatne veci. Google je monopol iba kvoli tomu, ze ho vsetci poznaju. Mam jeden napad ako zarobit nie rychlo ale pravidelny prijem by bol myslim postacujuci ako doplnok, no bohuzial na slovenku na to niesu moznosti.
heidi 5. septembra 2011
Ahoj môhol by si mi poradiť ako si mam založiť sociálnu sieť ?prosím poradíš mi dakujem .
Miro Vesely 5. septembra 2011
heidi stačí celkom primitívny software, doména a ideš. potom už len drobnosť, treba tam nahnať ľudí, aby sa tam dobre cítili. a to sa obávam, že ani po založení sociálnej siete nebude tak jednoduché :-)
Peter 6. septembra 2011
Veľmi poučný článok.
Najviac ma ale zaujala zmienka o daniach a nutnosti založenia živnosti.
Je naozaj nutné mať živnosť keď si dám zopár reklám na moju stránku?
Veď to mi odoberá chuť vôbec niečo začínať.
Pokiaľ viem v USA kde internet vynašli, taký problém nemajú.
Internet bol od počiatku o slobode a voľnosti informácie. Slobodný ľudia, t.j. ľudia ktorím vláda nestojí neustále za chrbtom produkuju úžasne veci.
Možno aj preto spôsob zárobkov ktoré si tak dobre opísal vo svojom článku, nebol vymyslený na Slovensku ale musel k nám prísť zasa len z veľkého USA.
Miro Vesely 6. septembra 2011
Peter pokiaľ viem v USA sú trocha iné daňové zákony, tam si podáva daňové priznanie každý sám. Môžem sa mýliť. Tu je to tak, že to robí zamestnávateľ. Ak sa človek zamestnáva sám, tak je logické, že to musí spraviť sám. Naše zákony proste neumožňujú nezdanený príjem. Tak sa asi nedá nič robiť. Je to nepríjemné, lebo príjem z reklamy je často oveľa menší ako odvody, ktoré živnostník musí platiť.
Peter 6. septembra 2011
Ďakujem za super rýchlu rekciu.
Hovoríš dobre. V US si dane každý môže zaplatiť sám. Pravdou je aj to, že ich daňový úrad má autoritu rozbiť ti dvere na byte a zhabať teba aj všetko čo máš. Ale to sa robí len tým čo neplatili stovky tisíc alebo milionov. Nepísaným pravidlom je, že kým zarábaš nejakých 30 tisíc a neodvádzaš nikto sa o to nemá čas ani chuť starať. A už vôbec nemusíš mať živnosť keď nechceš.
U nás na druhej strane musím mať zaregistrovanú živnosť i vtedy, keby som sa rozhodol predávať staré deravé topánky niekde na trhu. Nemôžem si pomôcť ale to zaváňa komunistickými móresmi. Komunistom trvalo asi 30 rokov kým pochopily že ľuďom treba dovoliť podnikať a terajšej vláde bude trvať ďalších 30(?) kým pochopia že majú obyčajného človeka nechať žiť a tvoriť bez toho aby sa musel registrovať na daňovom, sociálnom, zdravotnom a živnostenskom úrade.
Dojedá ma fakt že vláda pcha nos do toho čo robím. Ale to je asi celá Europa taká.
Dosť politiky,
Vyzerá to tak že sa musím zaoberať podnikaním, aby som mohol zarobiť 3,50 Eura na mojej stránke. To by malo pokryť hosting.
Hurá!
Miro Vesely 6. septembra 2011
Peter no jo, to sú často bežné tržby… pri takej by som uvažoval o tom hneď ju dať nazad do PPC systému a zaplatiť reklamu :-) to už neviem ako by vyzeralo čo sa týka zákonov. alebo rozbehnúť projekt, ktorý zarobí zľahka viac…
JADOSJA 9. septembra 2011
Niekto ste mali problem s danami, z malych, prilezitostnych prijmov, tak chcem Vam poradit, ze existuje hranica aj u nas , ktora nepodlieha dani, vola sa to NAHODILY PRIJEM – ak takyto prijem nepresiahne 5 nasobok zivotneho minima v sucasnosti myslim cca 945,- EUR (za rok) – tak tento nepodlieha dani z prijmu.
Pablo 10. septembra 2011
Fúúú :) rozbehla sa ta tu celkom dobrá debata. Ja prácu mám len so rozhliadam po ďalších možnostiach. Ďakujem Mirovi za super prehlad TOP možností zárobku na Internete . Ušetril si mi veľa času. Ale tvoj citát? Končí doba hrubej pracovnej sily, ako zdroja obživy. Dnes sú dobre platené nápady a myšlienky. Tie boli vždy akurát šlo o šlo o cieľovú skupinu , potreby atd. kde to “ selhalo “ :) a mám prosbu . Nepredaj moj e-mail nejakým otravom keď už je povinný. ešte raz ďakujem a prajem hlavne tebe veľa úspechov.
Peťo 28. septembra 2011
Ahoj !
Som študent na strednej škole a ako každý z nás aj ja rozmýšľam ako si „privyrobiť“ , no študovať a zároveň mať brigádu je pre mňa nezrealizovateľná predstava a to najmä kvôli škole a času venovanému štúdiu. Tak ma napadlo využiť na to internet a prostredníctvom neho nájsť si cestu ako si vypomôcť. S kamarátom sme rozmýšľali o založení webovej stránky ponúkajúcej oblečenie zo zahraničia, no niesom si istý , ale zrejme by sme sa týmto dostali do rozporu so zákonmi , preto by som sa rád Vás týmto spýtal , či je niečo podobné možné zrealizovať . Ďalej som sa dopočul , že je možné si privyrobiť prekladom článkov z českého jazyka do jazyka slovenského a to za celkom slušný poplatok .Vie niekto o danej veci viac informácií ? Ak áno ocenil by Vašu ochotu. Sú aj iné možnosti ako efektívne využiť internet ,?
Za Vaše odpovede a rady vopred ďakujem !
Miro Vesely 28. septembra 2011
Peťo ja o predaji neviem poradiť nič, legislatívu si treba prejsť pred každým podnikaním, ale nevidím v tom problém. otázka však znie či ľudia budú kupovať oblečenie cez internet. nemusí to byť ľahké.
preklady sú tiež možné, otázka znie, či nájdete niekoho, kto taký preklad potrebuje a zaplatí. nie je to tak jednoduché prekladať, ako sa zdá.
No a internet sa dá využiť na veľa spôsobov. aj na zarábanie. tie známe už sú zvyčajne obsadené. skúste vymyslieť niečo nové a máte väčšiu šancu uspieť.
Peter 29. septembra 2011
… V prvom rade by som sa Vám rád poďakoval za skorú odpoveď . Začali sme aj premýšľať o inzercii ponúkaného tovaru , pýtali sme sa aj ľudí, predovšetkým kamarátov , či by mali záujem o nami ponúkaný tovar a záujem prejavený bol , no snažíme sa ešte predovšetkým zistiť všetko o danej veci. Ako aj Vy uvádzate , že je dobré prísť s niečím novým , tak to samé nás prvotne napadlo. Nápady ako samotné by aj boli , no vyžadujú si predovšetkým istý kapitál a dostatok času venovaného nim. Zatiaľ je pre nás potešením „vreckové od rodičov“ a aj to je jeden z dôvodov hľadania spôsobu zárobku na internete.
Meno alebo prezývka (povinné) 30. septembra 2011
Ahoj miro ak potrebujes este autorov clankov daj my vediet
pato 1. októbra 2011
aj ja by som chcel take robit zarobit si niekolko lenze ja mam este malo rokov :( ale pls poradte mi
medulka17 5. novembra 2011
Ak by si potreboval čerstvu krv, ozvi sa:))
Palo 6. novembra 2011
Ahoj,ak potrebuješ ešte tych autorov,sice vidim že sa ti ich tu nnuka viac,ja by som sa pridal,sice ešte niesom dospely,no pisat viem,a dost dobre,aspon si to mysli moje okolie:)
Please,ozvy sa.
Jozo 11. novembra 2011
Palo, dufam ze sa iba snazis byt vtipny, pretoze ak by si naozaj myslel vazne to, co tvrdis, tak mozes s kludnym svedomim nakopat seba a aj pribuznych do riti…
Mozes prelozit do ludskej reci tento nezmysel?! „Please,ozvy sa“
:D :D
Aj ked „niesi“ dospely, tak nezabudaj na medzery pri pisani ciarok…
Ak nevies ako, tak si vsimni napr. v tejto mojej reakcii…
Ak by si niekto dal tvoj clanok na svoj web, tak za par dni by skrachoval… aj keby bol obsah zlaty, lebo nikto by nedoveroval cloveku, ktory neovlada najzakladnejsie pravidla gramatiky, takze: ucit sa, ucit sa, ucit sa (presne tak, ako povedal, pre modernych budovatelov kapitalizmu „neznamy mudrc“, V.I.L.)
Vsimol som si, ze viaceri si chcu zarobit predajom fotiek a videi, tak nechce sa mi reagovat v samostatnom prispevku…
Ak mate naozaj kvalitne fotky a videa, tak si mozete velmi slusne zarobit. Napr. na stranke http://www.scarletwhore.com najdete tri velke „fotosklady“, Pond5, Fotolia, Drieamstime, na ktorych je obrovske mnozstvo neuveritelne kvalitnych fotiek. Ak niektorym fotkam chyba zaujimava kompozicia, tak je to vyvazene kvalitou spracovania vo Photoshope. Nikto uceny z neba nespadol a urcite po trpezlivom skusani a hrani sa s vlastnymi fotkami, sa da dopracovat do „1. ligy“ a tam prist k dobrym peniazom a k tomu nepotrebujete ani vlastnu www stranku. Prajem vela zdaru.
Palo 11. novembra 2011
Poprve , ponahľal som sa, tak preto su tam tie chyby.
Slovo „please“ je z angličtiny .Inak sa učim nemčinu.
A tento výrok od Lenina je znamy dosť.
Jozo 11. novembra 2011
Nie si dospely, tak to ta ospravedlnuje…
Mimochodom, som si isty, ze v slove „ozvy sa“ nie je chyba sposobena rychlostou pisania :)
A este dodam k tomu zarabaniu na fotkach…
Podla mna nie je mozne zarobit predajom fotiek alebo videi na slovenskych web strankach. Na Slovensku je totiz zanedbatelna navstevnost na slusny zarobok (a asi aj na „neslusny“). Je totiz potrebne predat tisicky kusov fotiek. A to je mozne iba vtedy, ak vase fotky su na svetoznamych weboch s obrovskou navstevnostou (miliony miliony navstevnikov). Ceny za kt. niekto kupuje fotky su totiz casto v halieroch (podla rozmerov fotiek) a z toho este pre vas ide nie 100%, takze je jasne, ze treba zaujat obrovske mnozstva ludi…
V pripade, ze chcete publikovat fotky na strankach Fotolia, dreamstime, pond5 tak vas caka „cenzura“, ktora zhodnoti kvalitu vasich vytvorov. Nedajte sa odradit prvotnym neuspechom a tym, ze vam vase diela odmietnu. Na Slovensku je vela sikovnych ludi, schopnych vypracovat sa na spickovu uroven, treba vsak pre to nieco urobit, nie je to bez vynalozeneho usilia.
Samozrejmostou je aj kvalitna technicka vybava…kvalitny fotak…
Niekedy sa da urobit zazrak a kvalitnu techniku nahradite „zazracnymi“ upravami vo Photoshope :), no naozaj sa nadriete…
Prajem vela uspechov pri podnikani na webe…
Palo 13. novembra 2011
No vieš, pokiaľ nepišem referat, alebo niečo ine, chyby si nekontrolujem.
Jana 8. decembra 2011
Dobry den,
zaujala ma moznost zarobku vdaka pisaniu clankov. Zaslali by ste mi prosim blizsie info?
Inak, dobry web a aj digi-foto.sk
Fotim, takze urcite si precitam :)
Vdaka
katrin 7. februára 2012
Dobry den
V prvom rade,chcem podakovat za zmysluplne citanie ,ktore isto vela ludom otvorilo oci a dalo prehlad v danom smere. Snad i napovie ako naozaj na internete zarabat,,,,a nie vzdy vsetko je lahko a hned ziskane,,,ako kazda vec ci praca potrebuje svoj cas a trpezlivost isto aj praca cez net,,,
Zaujalo ma ake su kriteria ci prvotne ukony a co musi clovek spravit.?prosim o radu ,,,dakujem
Pekny den prajem :o)katrin
lahvac 6. marca 2012
Mna by zaujimala problematika tej legislativy.
Ked mam zamestnavatela ktory mi robi danove priznanie,vzdy sa pyta na iny zarokov,pri kazdom danovom priznani za kalendarny rok.Nestacilo by tam uviest pripadny zarobok cez internet,napr ked by som zarobil umiestnenim reklamy na webovu stranku?
Daju sa takto zarobky odsledovat,pripadne nejako zdokladovat do danoveho priznania sucasneho zamestavatela?
Alebo si len zratat prichadzajuce platby z webstranky zratat a ceste uviest sumu pri vyplnovani danoveho u zamestnavatela?
Tiez by som chcel vytvorit vlastny web ,mozno s vidinou nejakej odmeny za cas straveny zdokonalovanim a aktualizaciou obsahu webstranky ale rozhodne by som to nevidel na staly prijem ktory by mi zarucil to co staly zamestanvatel,teda rozhodne by som si kvoli tomu nezakladal zivnost.
lahvac 6. marca 2012
A ospravedlnujem sa za preklepy,pisem to v rychlosti skoro o strvtej hodine rannej takze ma to svoj vplyv:D
pikotechnik 13. marca 2012
alebo si zalozte pornoweb s najvacsimi prasarnami na svete, to zaraba najviac
gremi 27. marca 2012
Ahoj. Občas, keď mám voľno, píšem poéziu aj prózu. Sú stránky, ktoré by mohli mať záujem aj o takých autorov? Trebárs čítanie na pokračovanie…. a pod.
Miro Veselý 27. marca 2012
gremi poézia a próza je trocha problémová záležitosť. máloktorá si na seba zarobí a tak neviem ako ľahko nájdete niekoho, kto by vám za to aj platil. asi najlepšie začať na niektorom blogu zadarmo. ak budete mať veľa čitateľov, potom sa vám ľahšie bude hľadať záujemca o vaše písanie.
gremi 28. marca 2012
Vďaka za radu. Niečo už snáď vymyslím :-).
veronika 2. apríla 2012
Dobry den,
zaujala ma ponuka nieco si privyrobit cez pisanie clankov. Mohli by ste mi odpisat na mail?
Dakujem
mario prezlo tomancik (FB) 4. mája 2012
konecne clanok v ktorom je len cista pravda bez opeknovania….uprednostnujem uprimnych otvorenych ludi….chcem skusit rozbehnut e-schop ….no uvidime co to da:)
chulia311 16. júna 2012
dobry den citala som ale stale nechapem tolko toho tu je napisane o praci na doma ale nic konkretne ako nato mam ist co na tom pc mam robit alebo hladat ako co sak niesu tu ziadne instrukcie nic iba pisu pisu apisu otom o peniazoch o praci ale nic nechapem .prosim was ak ma nanich niekto kontakt alebo ma skusenosti a wie ako nato budem welmi rada ak mi stim pomozme a powie mi co a ako .dakujem .
Mária 7. júla 2012
Dobrý deň, Vaša stránka aj informácie sú veľmi zaujímavé. Chcela by som si založiť internetové noviny. Mohli by ste mi poradiť niekoho, kto by mi urobil stránku a redakčný systém?
Ďakujem.
Mária
Miro Vesely 7. júla 2012
Mária ak nezvládnete ani základy inštalácie wordpressu tak sa vám značne predraží celý projekt. skúste pozrieť pár návodov tu http://inmarketing.sk/redakcny-system-wordpress/ samozrejme, ak ide o vážnejší projekt s rozpočtom, potom voľte niektorú profi firmu ako krea, monogram a podobné.
Maijro 19. októbra 2012
Mám rád takéto články, ktoré keď človek číta, tam sa mu v hlave rodia myšlienky a riešenia :)
Veľmi dobrá práca, ako aj článok… myslím, že keby niečo podobné zaviedli ako kurzy na úradoch práce, nezamestnanosť by určite klesla
Peťo 20. decembra 2012
Čau, ak by si potreboval ešte nejakého ,,pisára“ tak by som to mohol skúsiť.
Zaoberám sa o obranu pri útoku, a ako zneškodniť protivníka. Možno sa ti budem hodiť, chcel by som to vyskúšať:)
Miro Veselý 20. decembra 2012
Peťo ďakujem z ponuku, ale už dávnejšie to nie je aktuálne a autorov nehľadám.
lubos 30. decembra 2012
Nemusíte ľutovať svoj čas pre takúto prácu.
Pre mňa osobne, je to relax.
Robíte čo vás baví, učíte sa nové veci. Nemôžete prísť na nič nové, keď sa tomu nevenujete.
Mozog musí stále pracovať, nepodľahnime pohodliu.
Len keď budeme reagovať na články, blogy, diskusie získame si takých priateľov, ktorí nám poskytnú cenné informácie, nové príležitosti a to všetko nás posúva len ďalej.
Tie sľubované tisíce sú len imaginárne, ale oni sú, vy si to neuvedomujete čo získavate.
V práci získavate výplatu za produkt, ktorý vyrobíte, ale ten nie je váš. Nadávate na šéfov za zlé hodnotenie. Tak sa zapojte do MLM a riaďte svoju skupinu.Buďte šéfom!
Už len ta skupina vás nôti zamyslieť sa, že musíte niečo vo svojom záujme robiť, študovať a byť aj aktívnym hráčom.
Martina 14. januára 2013
Ja som tiež chcela zarábať na nete. Bolo to klikanie na reklamné linky. No presne ako bolo písané v članku neznalosť jazyka neospravedlnuje, no ale na danej stranke to nebolo ani napísane. Sice som klikla na link ktorého hodnota bola 1 dolár, ale dana stranka ma ešte svoj prepočet. tak že za taký link som zarobila 0,0000772 dolara. Sedela som tam od nevidim do nevidím, klikala som a nakoniec mesiaca som dostala 10 dolarov :) nevadi, aspon som sa poučila a dufam sa ešte vela ludi poučí z mojej chyby :)
jozef 8. marca 2013
Ahoj,potreboval by som sa opýtať jednu vrc.Mám vlastnú stránku a chcel by som na ňu dať nejaké reklamy.Skúšal som to cez google adsense a stále mi odpíšu že nedostatočný obsah.Vieš mi nejako poradiť???Ďakujem
noňa 8. februára 2014
dobry den, rada pisem rozne basnicky, pribehy a pod. chcela by som sa opytat ci by ste mi vedeli poradit nejaku stranku, kde by som to vedela uverejnit….samozrejme, ak sa budu pacit…okrem toho ak by som za to dostala nejaky honorar, bolo by to super, no nie je to podmienkou…dakujem s pozdravom Noňa
Miro Veselý 8. februára 2014
noňa nie je problém na niektorom blogu začať tie básničky publikovať. Ak sa publiku budú páčiť, potom sa dá uvažovať čo ďalej. Obávam sa však, že poézia nepatrí medzi najlepšie platené práce. Ak ale máte nápady, skúste sa zamerať na vymýšľanie rôznych sloganov. Firmy ich poterbujú stále a ak budete v tom dobrá, skĺbite tvorivú prácu so solídnou odmenou.
Bianka 14. februára 2014
Ahoj, môžem mi poslať ďalšie informácie o písaní článkov? Ďakujem pekne.
Erik 7. mája 2014
Mam celkom slušne fotografie ktore som spravil sám takze autorské práva vlastním ja a chcel by som ich teda skúsiť predať ak máte niekto záujem kontaktujte ma a môžeme dat dokopy nejaký web na predaj fotiek ;)
Miro Veselý 7. mája 2014
Ponúknite ich na predaj na niektorom webe na to určenom, napríklad dreamstime.som výmena kontaktov v rámci diskusie k článkom nie je možná.
Alena 13. mája 2014
Niektorí písali o tom klikaní na linky. Zarobia pár centov. To nie je produktívne, nič nového sa nenaućí a nie je to zdravé. Ludia by mali robiť niečo čo ich baví, nie sa zamerať iba na peniaze, môžu rozvíjať svoje schopnosti.
Miro Veselý 13. mája 2014
Alena plne súhlasím, klikanie na reklamy je nezmysel. Jednak je to podvod (inzerentovi to nič neprinesie) a druhak je riziko, či niekomu podvodník vôbec vyplatí honorár.
MacGyver 30. júna 2014
Pekne nepísaný článok, veľmi mi pomohol. Aj keď som ešte nezačal zarábať na nete, ale plánujem to skúsiť. Mám pár vlastných stránok ktorými by som neskôr chcel zarábať.
Martina 22. septembra 2014
chcela by som začať písať…
Majo 22. februára 2015
Super článok, ktorý mi dodal odvahu konečne sa do niečoho pustiť. Rád by som začal písať a teraz sa to budem snažiť konečne zrealizovať.
Jiřina Macháčková 10. októbra 2015
Registrovala jsem se, přihlásila, ale žádnou reklamu neviděla. Je to podvod.
Roman 12. novembra 2015
Ahoj Miro,
ste vzácny človek.
So záujmom čítam Vaše články o zarábaní na internete. Články sú naozaj motivačné, inšpirujúce a hlavne pomáhajú. Písať tak realisticky, pravdivo, úprimne a zároveň zaujímavo na túto tému je v tejto dobe vzácnosť. Idem čítať dˇalej. Už sa teším. Prajem Vám alebo Ti veľa nápadov a veľa úspechu. Maj sa dobre. Ahoj Roman
josef 24. novembra 2015
ja se zaregistroval,na reklamy,zatim to funguje,dekuji jozin
it 19. augusta 2016
Zarábať cez internet sa dá, je to tak ako kdekoľvek inde, kde môžu ľudia spolu komunikovať, tak môžu aj obchodovať. Určite nečakajte, že si objednáte internetové pripojenie a začnú vám chodiť peniaze :-) najskôr musíte spraviť niečo pre druhých zaujímavé. potom sa to dá speňažiť.