Nákupné centrum šetrí čas – na malej ploche môžete zohnať všetko, čo len potrebujete. Praktické. Úžasné. Rýchle. Naozaj? Len kým si nezoberiete so sebou hodinky.
Nákupné centrá sú časové prepadlisko. Navštíviť hypermarket a kúpiť si trebárs 2 žemle je otázkou asi na 20 minút. Minimálne. Ak ste autom, nedostanete sa pod pol hodinu.
Aj keď tovaru je v týchto centrách dostatok, dostatok je i chodieb a uličiek, ktorými treba prejsť. To nejaký čas trvá aj keď idete celkom naisto. Musíte sa vyhnúť košíkovaným občanom, deťom a iným reklamným prekážkam. Po ceste nazad natrafíte na drobnú radu pri pokladni. Možno len traja ľudia. Ale jeden robí nákup za 4 tisíc, druhý platí kartou (plus 2 minúty) a sekundičky života cvak, cvak, cvakajú v náš neprospech.
Nákupné centrá sú fantastický nápad. V poslednej dobe v nich často vidieť veľa ľudí. Matky, ktoré do legionellou ohrozeného luftu klimatizácie privádzajú svoje deti na celé dni. Rodiny, ktoré sem zjavne prišli stráviť pekné popoludnie.
Človek v nákupnom centre je zaplavený množstvom podnetov. Tam vidím zaujímavé tričko. V hudobných nástrojoch majú nový syntezátor. V chovateľských na mňa so zvesenými uškami smrká zajac. V elektre majú prehrávač menší, ako zápalková škatuľka. V športe lákajú na nové tenisky. A to hovorím len o tom, čo by som hneď chcel.
Bankomaty na každom kroku, len si zober a hneď odovzdaj.
Koľko korún necháte v nákupnom centre? Keď tak počítam, myslím, že pod 500 korún sa dostanem len zriedkakedy. Iste, chcel som si kúpiť len vodu na výlet, ale ešte som videl proteínovú tyčinku, káva je dnes o 20 korún lacnejšia, tak som zobral hneď 3 kusy. V obchode so šatami je teraz akcia, ak si kúpim dve handry, tretia bude zadarmo. Nepotrebujem ju, ale je zadarmo. A čas plynie a môj výlet sa pozvoľna rozplýva na chôdzu po prízemí i prvom poschodí nákupného centra. Vydýchaný recyklovaný vzduch, vrava, hurhaj zložený z buchotavej hudby. Únava dolieha na niekoho už po pár minútach.
Vo chvíli, keď ste v nákupnom centre, ste nesvojprávni. Obklopuje vás materiál. Dostatok. Krásne farby vo vás vyvolávajú pocit potreby. A vy kupujete – veď ste v nákupáku. Nie?
Nákupné centrum nás vsiakne. A nepustí, kým máte peniaze. A keď už peniaze nemáte, sú tu pôžičky. Nechcete zo seba spraviť doživotného ekonomického rukojemníka?
Vždy, keď potrebujem nejakú maličkosť a naokolo je len obchodné centrum, uvedomím si, koľko času ma tá maličkosť bude stáť. A ak si nedám pozor, tak aj peňazí.
23.07.2007

Miro Veselý - jednoducho o zložitom
Od roku 1997 sa venujem internetu. Na prelome tisícročí som písal web digi-foto.sk o tom ako fotografovať. V tom čase som bol tučný. V roku 2004 som schudol a napísal o tom web chudnutie-ako.sk. Aktuálne sa venujem filmovaniu videí nielen pre vlastný Youtube kanál, ale aj pre zákazníkov. Občas píšem články o filmovaní, strihu a farbení videa na webe miro-vesely.sk.
Živím sa tvorbou webov a internetovým marketingom. Píšem, fotografujem a filmujem videá pre klientov.