Dobrý zoznamovací inzerát nevzniká len tak, sám od seba. Inzerát je nástrojom, ktorým chcete dosiahnuť nejaký cieľ. Chcete sa zoznámiť s budúcou partnerkou, alebo partnerom. Dobrý inzerát je taký, ktorý vám to umožní dosiahnuť
Rýchlosť a efektivita. Je isté, že zoznámenie neprebehne za pár dní - počítajte skôr s čakaním na ploche pár týždňov. Viem, zoznamka sa priam hemží novými inzerátmi a človek túži mať hneď čo najviac odpovedí. Ale zoznamka je o ľuďoch. Aj keď je tam veľa inzerátov, v skutočnosti ich podáva menej ľudí. A ešte menej ľudí hľadá práve vás. Počítajte preto s tým, že zoznamka znamená trocha aj čakanie. Zoznamka je ako rybačka. Ak chcete uspieť, zvoľte vhodnú návnadu.
Neponechávajte veci na náhodu. Premyslite si formuláciu inzerátu. Nepíšte o sebe. Nepíšte do zoznamky tak, aby ste sa páčili sami sebe. Píšte tak, aby ste zaujali tú pravú partnerku, toho správneho partnera. Zoznamka vám ho dá. Ale inzerát musíte sformulovať dobre. V tejto sekcii nájdete tipy, na čo je vhodné myslieť prv, než na udičke do zoznamky spustíte svoj prvý zoznamovací inzerát...
Je jasné, že veľa ľudí keď sa chce zoznámiť, napíšu inzerát "chcem sa zoznámiť". Už v tej chvíli je túžba po zoznámení vrcholná. Dotlačila človeka až do redakcie novín, alebo do internetovej zoznamky. Teraz to už chce mať rýchlo za sebou. Podá inzerát a netrpezlivo kliká na e-mail, či už neprišla prvá ponuka na sobáš... Žiaľ. Málokedy.
Aj keď na najväčších zoznamovacích portáloch sú ticícky návštevníkov, nie každý má túžbu zoznámiť sa.
Mám na to tip. Napíšte si v krátkom slede hneď dva zoznamovacie inzeráty. V jednom hľadajte to, čo naozaj chcete. V druhom hľadajte to, čo naozaj nechcete. V treťom si uberte (vek, krásu, zdravie) v inom pridajte. Získate tak dosť veľký balík odpovedí. Pomocou excelu, alebo iného programu si spravte zoznam.
Po tomto zhrnutí pošty vám vypadnú nejaké výsledky, možno 10 až 100 adries, ktoré odpovedali na váš zoznamovací inzerát a stoja za reč.
Aj keď to nie je spoľahlivé kritérium, myslite na toto: ak je odpoveď z anonymnej adresy (koncovka @zoznam, @azet a podobné) považujte pisateľa za nedôveryhodného. Takých adries si každý môže vyrobiť koľko chce. Nemáte absolútne žiadnu záruku o čo ide.
Ak je aderesa zviazaná s niektorým poskytovateľom internetu (@telekom alebo @upc) prípadne nejakou firmou, dá sa predpokladať, že ide pravdepodobne o vážnejšiu ponuku.
Aj keď adresa odosielateľa je len jeden zo signálov, viete, že môže našepkať aspoň niečo. Dobrý zoznamovací inzerát by mal priviesť čo najmenej odpovedí. Ale ak sa to nepodarí, potom sa vám aj toto triediace kritérium môže hodiť.
Na záver ešte jedna skúsenosť. po podaní zoznamovacieho inzerátu dostanete do 48 hodín asi 80% všetkých odpovedí. Z nich 80 a viac percent môžete rovno zmazať. Po pár dňoch váš zoznamovací inzerát odchádza na inzertnom serveri kamsi do hĺbky. Je na tretej, piatej strane. Stále ťažšie sa dá nájsť. Odpovede, ktoré však prídu po týždni sú často veľmi zaujímavé! Aby váš zoznamovací inzerát títo ľudia našli, museli vás hľadať. V texte inzerátu (alebo vo vašich parametroch) je niečo čo títo ľudia presne hľadajú. Hľadajú tak dlho, až našli váš. Preto sa ľahko stane, že tretí týždeň od podania inzerátu príde nečakane tá správna odpoveď na zoznámenie, ktorú ste tak čakali.
Mnoho ľudí po prvých dvoch dňoch od podania inzerátu sklamane balí, že to nie je nič pre nich. Nespravte tú istú chybu.
© Web mix.sk prevádzkuje Miro Veselý od leta 1997.