Dobrý inzerát je keď…

Dobrý zoznamovací inzerát nevzniká len tak, sám od seba. Inzerát je nástrojom, ktorým chcete dosiahnuť nejaký cieľ. Chcete sa zoznámiť s budúcou partnerkou, alebo partnerom. Dobrý inzerát je taký, ktorý vám to umožní dosiahnuť

  • rýchlo
  • efektívne

Rýchlosť a efektivita. Je isté, že zoznámenie neprebehne za pár dní – počítajte skôr s čakaním na ploche pár týždňov. Viem, zoznamka sa priam hemží novými inzerátmi a človek túži mať hneď čo najviac odpovedí. Ale zoznamka je o ľuďoch. Aj keď je tam veľa inzerátov, v skutočnosti ich podáva menej ľudí. A ešte menej ľudí hľadá práve vás. Počítajte preto s tým, že zoznamka znamená trocha aj čakanie. Zoznamka je ako rybačka. Ak chcete uspieť, zvoľte vhodnú návnadu.

Zoznamovací inzerát je pomalý proces

Neponechávajte veci na náhodu. Premyslite si formuláciu inzerátu. Nepíšte o sebe. Nepíšte do zoznamky tak, aby ste sa páčili sami sebe. Píšte tak, aby ste zaujali tú pravú partnerku, toho správneho partnera. Zoznamka vám ho dá. Ale inzerát musíte sformulovať dobre. V tejto sekcii nájdete tipy, na čo je vhodné myslieť prv, než na udičke do zoznamky spustíte svoj prvý zoznamovací inzerát…

Je jasné, že veľa ľudí keď sa chce zoznámiť, napíšu inzerát “chcem sa zoznámiť”. Už v tej chvíli je túžba po zoznámení vrcholná. Dotlačila človeka až do redakcie novín, alebo do internetovej zoznamky. Teraz to už chce mať rýchlo za sebou. Podá inzerát a netrpezlivo kliká na e-mail, či už neprišla prvá ponuka na sobáš… Žiaľ. Málokedy.

Aj keď na najväčších zoznamovacích portáloch sú ticícky návštevníkov, nie každý má túžbu zoznámiť sa.

  • Niekto sa nudí v práci a baví sa tým, že loví vo vodách zoznamovacích inzerátov. Neraz podávajú ľudia zoznamovací inzerát len zo žartu, čo za “úbožiaci” im odpíšu. Myslite na to skôr, než niekam pošlete svoju fotku či adresu.
  • Mnohí na inzertnom serveri hľadá rýchly flirt. Hlavne muži. Komunikáciu rýchlo stočia na 3 základné parametre ženáča: 1/ mám čas len cez deň, 2/ priestor (väčšinou) nemám ale môžeme sa zoznámiť v mojom aute a do tretice 3/ diskrétnosť požadujem i zaručujem. Tí amatérskejší uvádzajú ako telefón domácu pevnú linku a potom sú z toho domáce mydlové opery. Nič proti flirtu – ak ho chcú obaja. Mnohí však budia dojem hľadača verného vzťahu (to mnohým ženám roztiahne nohy ľahšie, ako vecný návrh na jednorazovku). Tak sa tým nenechajte prekvapkať, ak ste žena. Kvapavka a iné radovánky sú, žiaľ, dosť rozšírený bonus tejto voľnočasovej aktivity.
  • Niektorí chcú naozaj podať dobrý zoznamovací inzerát preto, že sa chcú zoznámiť s normálnou predstavou o vzťahu. Je to veľká väčšina žien a menšina mužov.

Ako teda napísať dobrý zoznamovací inzerát?

Mám na to tip. Napíšte si v krátkom slede hneď dva zoznamovacie inzeráty. V jednom hľadajte to, čo naozaj chcete. V druhom hľadajte to, čo naozaj nechcete. V treťom si uberte (vek, krásu, zdravie) v inom pridajte. Získate tak dosť veľký balík odpovedí. Pomocou excelu, alebo iného programu si spravte zoznam.

  1. Tí, ktorí odpísali na úplne všetky vaše inzeráty si zaslúžia najmenej pozornosti. Ak ste mladšia žena, bude to možno 200 aj 400 e-mailov, ktoré môžete buď rovno zmazať, alebo použiť na voľné pobavenie. Môže byť medzi nimi niekto, kto sa tak veľmi chce zoznámiť, že píše na každý inzerát. Ale to pri veľkom objeme korešpondencie je smola.
  2. Tí, ktorí odpovedia len na niektoré inzeráty môžu mať viac vašej pozornosti. Asi sú kritickí. No ak odpovedá univerzálnym textom, je to zlý signál. Ak už má prednapísanú odpoveď, asi vo vodázh zoznamovacích inzerátov loví už dlho – ži už úspešne, alebo neúspešne. Má prax. Môže to byť muž z prvej skupiny, ale skúsenejší.
  3. Ak vám na každý inzerát odpovie individuálne, je to lepší znak. Skúste s ním viesť korešpondenciu, čas ukáže.
  4. Zaujímaví sú tí, ktorí na viacero podobných zoznamovacích inzerátov odpovedia len na jeden. Tu je možné, že ide o vážnejšieho záujemcu. (Alebo starého profíka, ktorý má kopu anonymných adries)

Po tomto zhrnutí pošty vám vypadnú nejaké výsledky, možno 10 až 100 adries, ktoré odpovedali na váš zoznamovací inzerát a stoja za reč.

Z akej adresy odpovedali na váš zoznamovací inzerát?

Aj keď to nie je spoľahlivé kritérium, myslite na toto: ak je odpoveď z anonymnej adresy (koncovka @zoznam, @azet a podobné) považujte pisateľa za nedôveryhodného. Takých adries si každý môže vyrobiť koľko chce. Nemáte absolútne žiadnu záruku o čo ide.

Ak je aderesa zviazaná s niektorým poskytovateľom internetu (@telekom alebo @upc) prípadne nejakou firmou, dá sa predpokladať, že ide pravdepodobne o vážnejšiu ponuku.

  • Špekulanti NIKDY nepoužijú svoj hlavný e-mailový účet na činnosti, ktoré sú neisté.
  • Avšak aj skúsenejší – hoc seriózny a vážny záujemca – často použije z bezpečnostných dôvodov anonymnú adresu.
  • Súkromnú, platenú alebo firemnú adresu použijú väčšinou ľudia úprimní a menej skúsení. Netušia, že jej používaním na tieto účely im môže začať chodiť spam.
  • Gmail stojí niekde uprostred. Je anonymný, ale mnhoho ľudí ho využíva aj profesionálne.

Aj keď adresa odosielateľa je len jeden zo signálov, viete, že môže našepkať aspoň niečo. Dobrý zoznamovací inzerát by mal priviesť čo najmenej odpovedí. Ale ak sa to nepodarí, potom sa vám aj toto triediace kritérium môže hodiť.

Najlepší odpovedajú na zoznamovací inzerát neskoro

Na záver ešte jedna skúsenosť. po podaní zoznamovacieho inzerátu dostanete do 48 hodín asi 80% všetkých odpovedí. Z nich 80 a viac percent môžete rovno zmazať. Po pár dňoch váš zoznamovací inzerát odchádza na inzertnom serveri kamsi do hĺbky. Je na tretej, piatej strane. Stále ťažšie sa dá nájsť. Odpovede, ktoré však prídu po týždni sú často veľmi zaujímavé! Aby váš zoznamovací inzerát títo ľudia našli, museli vás hľadať. V texte inzerátu (alebo vo vašich parametroch) je niečo čo títo ľudia presne hľadajú. Hľadajú tak dlho, až našli váš. Preto sa ľahko stane, že tretí týždeň od podania inzerátu príde nečakane tá správna odpoveď na zoznámenie, ktorú ste tak čakali.

Mnoho ľudí po prvých dvoch dňoch od podania inzerátu sklamane balí, že to nie je nič pre nich. Nespravte tú istú chybu.