Chladné čítanie

S týmto trikom sa stretnete najmä u ľudí, čo tvrdia, že dokážu veštiť, poznajú budúcnosť, alebo že dokážu čítať myšlienky. Jasné, že to v skutočnosti nevedia. Využívajú iba staré známe techniky. Ak tie techniky nepoznáte, ľahko uveríte, že jasnovidectvo je skutočné. Jednou z týchto techník je aj chladné čítanie. Za myšlienkovú pascu ho označujem preto, že človek si neuvedomí, ako veľa máme my ľudia spoločného.

Chladné čítanie je technika, keď o vás „jasnovidec“ niečo konkrétne vie povedať bez toho, aby o vás čokoľvek vedel.
  • Okolo 80 % ľudí má v priebehu života bolesti chrbta. Väčšina ľudí prežije aj nešťastnú lásku. Preto vám môže vykladačka kariet sebaisto povedať tajomným hlasom: „Táto konštelácia kariet signalizuje, že váš chrbát nie je celkom OK. Cítim aj milostné sklamanie v minulosti“.
  • Väčšina ľudí nemá upratané všetky veci. Vedma môže mávať rukami okolo vašej hlavy a potom povedať, že „vo vašej blízkosti vidím nepretriedené fotografie. Možno sú v mobile, priam to odtiaľ vyžaruje.“
  • Alebo vám veštec povie, že cíti, že „vo vašej rodine bolo nešťastie a nie je to až tak dávno“. Jasné – rodina je široký pojem a štatisticky sa nutne niekomu muselo niečo stať.

V rozhovore potom jasnovidec doplní chladné čítanie o „horúce“ informácie.

  1. Príde obézny muž? Aj bez bližších znalostí sa dá usúdiť na konkrétne typické zdravotné ťažkosti, akými trpievajú obézni ľudia.
  2. Keď má obrúčku, dá sa „trafiť“ rodinný stav.
  3. Zo slovnej zásoby, oblečenia, či účesu sa dá veľa odhadnúť.
  4. Z odznaku, alebo nápisu na tričku sa vytuší, aké má človek záujmy.

A čo keby niektoré tvrdenie chladného čítania nesedelo? Vedma vždy môže tajuplne a zamyslene povedať: „toto pochopíš až neskôr“. Alebo „zatiaľ sa to nestalo, ale v budúcnosti si na to radšej daj pozor“. Čoskoro na to zabudnete. Zapamätáte si ale, ako „presne trafila“ všetko ostatné!

Znalosti chladného čítania využije aj podvodník pri predaji nejakého výrobku, alebo služby. Vy budete mať pocit, že má o vás neuveriteľne presnú predstavu. Budete mať pocit, že odhalil vašu výnimočnosť. V skutočnosti je ale pravdepodobnejšie, že len spadáte do priemeru.

Stačí, že podvodník zacielil reklamu podľa presne zadaných parametrov. Vás potom vyberie reklamný systém pomocou sociodemografického zacielenia. Systém o vás vie veľa. Pohlavie, vek, rodinný stav, záujmy. Vďaka tomu nájdete stránku na ktorej je „náhodou“ popísané na stránke niečo, čo „presne sedí“ na vašu situáciu. Môže to byť veľmi presvedčivé!

Nakoniec môžete nadobudnúť pocit, že sú veci medzi nebom a zemou... Lenže všetky tieto veci sú pevne na zemi. Kým však nepoznáte tajomstvo, ako to robia, vyzerá to ako mágia či zázrak.